حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۷۱۶ هزار سالمند در کشور

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: یک میلیون و ۷۱۶ هزار سالمند در سراسر کشور از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حسین خدرویسی با گرامیداشت روز سالمند افزود: از این تعداد ۶۹۳ هزار نفر در مناطق شهری، بیش از یک میلیون نفر ساکن مناطق روستایی و ۱۰ هزار نفر از عشایر کشور هستند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: ۷۱۲ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت در مناطق محروم با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ سکونت دارند.

 خدرویسی با بیان اینکه کمیته امداد براساس طرح شهید رجایی و مطابق قانون مجلس شورای اسلامی، افراد نیازمند بالای ۶۰ را حمایت می‌کند، اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از سالمندان در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال و بقیه در سنین بیش از ۷۵ سال قرار دارند.

 وی اضافه کرد: یک میلیون و ۷۳ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت، زن و بقیه سالمندان جامعه هدف مرد هستند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به سیاست‌های این نهاد برای خانه‌دار کردن مددجویان، گفت: بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت صاحب مسکن هستند و ۷۵ هزار نفر از آنان مستاجرند که تامین مسکن آنان نیز در برنامه است.

 خدرویسی با تشریح خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت، تاکید کرد: علاوه بر پرداخت مستمری، تامین مسکن و خدمات جاری امداد، ارائه خدمات بهداشت و درمان با توجه به هزینه‌های بالای درمان و نیازهای درمانی سالمندان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: حدود ۸۵ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت امداد از بیماری‌های سخت درمان و خاص رنج می‌برند که هزینه‌های درمان آنان نیز از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 وی تامین نیازهای اساسی سالمندان را از اولویت‌های این نهاد دانست و افزود: باید ضمن تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده، زمینه تداوم حضور این عزیزان در جامعه را فراهم کنیم.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: در همین راستا مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تاکید است و همچنین تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، صندلی چرخدار و واکر به طور مستمر انجام می‌شود.

کد خبر: 29674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =