تهدید وزیر دفاع بریتانیا به انجام حملات سایبری علیه کشورهای متخاصم

وزیر دفاع بریتانیا کشورهایی را که در تلاش برای آسیب رساندن به لندن هستند، به انجام حملات سایبری تهدید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ساندی تلگراف، «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا تهدید کرد کشورهایی که تلاش می‌کنند به بریتانیا اسب وارد کنند، هدف حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

والاس در اظهار نظر درباره تاسیس نیروهای ملی سایبری در بریتانیا در نوامبر گذشته گفت: «برخی کشورهای خارجی همه روزه علیه ما جنگ سایبری انجام می‌دهند. ما این حق را داریم که هم‌سو با قانون بین‌المللی از خود دفاع کنیم. ما از خود در برابر عملیات سایبری که خطرناک و مخرب و زیانبار باشد، دفاع خواهیم کرد».

وی در ادامه گفت: «یکی از ابزارهایی که می‌توان برای‌ تحقق این هدف مورد استفاده قرار داد، برچیدن ابزارهایی است که علیه شما استفاده می‌شود. به عنوان مثال‌، اگر یک کشور متخاصم از سروری برای استفاده از باج‌افزار، جاسوس‌افزار یا اطلاعات غلط علیه شما سؤاستفاده کند، می‌توانید از مکانیسم‌های سایبری تهاجمی برای از بین بردن این سرورها استفاده کنید».

والاس افزود: «وسایل سایبری تهاجمی می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، از جمله شکار قاچاقچیان کودکان و شبکه‌های آن‌ها، شکار تروریست ها و شبکه‌های آنها و البته تعقیب کشورهای متخاصم در صورتی که ما چنین تصمیمی بگیریم».

کد خبر: 29838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =