کاهش هزینه‌های درمان در مناطق محروم، نیاز امروز است

وزیر بهداشت گفت: بهره برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در کشور، نمایانگر توزیع عادلانه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است و یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم نیز تحقق عدالت و محرومیت زدایی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور، اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یکی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با شعار تلاش با برکت برای رفع محرومیت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم، اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و از اهداف این بنیاد، زدودن محرومیت از چهره ایران بزرگ و ارتقای سلامت مردم است.

وی افزود: در مجموعه ستاد اجرایی باید از مدیریت  ۱۴ ساله مدیر جهادی و انقلابی این ستاد یعنی دکتر مخبر تشکر کنیم که مدیریت بسیار خوبی داشت و امروز بخشی از تلاش‌های او در کشور به نتیجه رسیده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، تولید دارو، پروژه‌های اشتغال زایی، رفع محرومیت و حمایت از گروه‌های جهادی، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای بنیاد برکت، تولید واکسن کووایران برکت است که امروز همه مشتاق تزریق این واکسن هستند و این واکسن، یکی از موفق‌ترین واکسن‌های کشور و حتی دنیا است.

عین‌اللهی ادامه داد: علت موفقیت ساخت واکسن کووایران برکت، تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود؛ آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری که باید در ۵ تا ۶ سال انجام می‌شد را در مدت کوتاهی به ثمر رساندند که به عنوان وزیر بهداشت از آنها تشکر می‌کنم؛ البته نجات بیماران، اجر الهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور از ما واکسن کووایران برکت می‌خواهند و امیدواریم با راه‌اندازی خطوط جدید تولید واکسن، خواسته مردم مبنی بر تزریق این واکسن را اجابت کنیم. مردم قدردان تلاش‌های بنیاد برکت هستند. مردم در واکسیناسیون حرکت انقلابی کرده و به ما کمک‌های زیادی کردند. هر حرکت انقلابی و مردمی به نتیجه می‌رسد و واکسن کووایران برکت نیز یک حرکت جهادی، انقلابی و مردمی بوده که به عنوان خاطره‌ای خوش در تاریخ کشور، ماندگار می‌شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع محرومیت در سراسر کشور، ارزنده بوده است. وزارت بهداشت نیز طرح‌های زیادی در کشور برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم دارد که نیازمند کمک‌های بنیاد برکت است.

عین‌اللهی عنوان کرد: امروز مساله جمعیت، یکی از مهمترین اولویت‌های کشور است که برای رشد جمعیت، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و بنیاد برکت وجود دارد تا خطر سالمندی جمعیت را از کشور برطرف کنیم و با جمعیتی جوان و پویا به سمت توسعه و پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنیم.

وی گفت: در حوزه دارو علی‌رغم تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل، نیازمند کمک بنیاد برکت هستیم.

عین‌اللهی در ادامه گفت: یکی از بحث‌های مهم، «ما می‌توانیم» است و این شعار و خودباوری، از جمله مهمترین شعارهای دولت سیزدهم است. تولید واکسن کووایران برکت نیز یکی از موارد تحقق این شعار بوده و در حالی که گام دوم انقلاب ابلاغ شده است، با جوانان پرشور و دانشمند ایرانی با «ما می‌توانیم»، کارهای بزرگی قابل انجام است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در شرایطی اقدام به تولید ماسک در کشور کرد که ماسک به ایران نمی‌دادند و این بنیاد با تولید گسترده ماسک و دستگاه‌های اکسیژن ساز، نقش مهم و ویژه‌ای در کنترل بیماری و کمک به بیماران کووید۱۹ کرد. امروز نیاز است که در مناطق محروم کشور، هزینه‌های درمانی کاهش یابد و بنیاد برکت در این زمینه و همچنین ماندگاری نیروهای حوزه سلامت در مناطق محروم می‌تواند به ما کمک کند.

عین‌اللهی یادآور شد: بهره برداری امروز از ۵۰ طرح حوزه سلامت در سراسر کشور کمک می‌کند تا مردم با کمترین دغدغه به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و عدالت در سلامت، محقق شود.

کد خبر: 29873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =