فرنگی‌کاران در اندیشه دومین قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی رقابت خود در مسابقات قهرمانی جهان را آغاز خواهد کرد که در اندیشه تصاحب دومین قهرمانی خود است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تنور مسابقات کشتی قهرمانی جهان این روزها در کشور نروژ و با برگزاری مسابقات بخش کشتی آزاد داغ است. از امروز به بعد اما باید شاهد برگزاری مسابقات کشتی فرنگی در قهرمانی جهان باشیم. در همین راستا فرنگی‌کاران ملی‌پوش کشورمان امروز راهی نروژ شدند تا در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند. این ملی‌پوشان که اردوهای آماده‌سازی متفاوتی را پشت سر گذاشته‌ و اخیرا مسابقات المپیک را تجربه کردند، این بار در نبرد جهانی در تلاش خواهند بود که عنوان قهرمانی را برای ایران، به ارمغان بیاورند هرچند حریفان سرسختی در مسیرشان قرار دارد که پشت سر گذاشتن آن‌ها چالشی سخت برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران خواهد بود.  

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ترکیبی جوان راهی قهرمانی جهان شده است اما کارشناسان بر این باورند که این تیم در عین جوان بودند اما قدرتمند و پر انگیزه است. تیمی که با برنامه‌ریزی صحیح به این مرحله رسیده و حالا در بهترین شرایط برای کسب یک موفقیت بزرگ قرار دارد. تیمی که با کسب یک مدال طلا و یک برنز در بازی‌های المپیک از آبروی کشتی ایران در این بازی‌ها دفاع کرد. حالا نوبت درخشش در مسابقات قهرمانی جهان است.

یکی از نقاط قوت تیم ملی کشتی فرنگی بدون شک حضور محمد بنا به عنوان سرمربی  در این تیم است. مربی باتجربه‌ای که در رقم زدن رخدادهای تاریخی برای کشتی مهارت دارد و این بار نیز می‌تواند به عاملی مهم و وزنه‌ای تاثیرگذار در تیم ملی کشتی فرنگی تبدیل شود. تیم کشتی فرنگی ایران با با ترکیب سجاد عباسپور در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن۶۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم راهی این مسابقات می‌شود.

فرنگی‌کاران ایران در سال ۲۰۱۴ یک بار به قهرمانی جهان دست پیدا کرده اند. تیمی بسیار درخشان که به اعتقاد اهالی کشتی اگر به خوبی هدایت می‌شد، می‌توانست چندین بار پس از سال ۲۰۱۴ قهرمانی را تکرار کند،  اما تصمیمات غلط مدیریتی در آن مقطع باعث شد تا بهترین تیم تاریخ کشتی فرنگی‌ فقط با یک عنوان قهرمانی به نسل خوب خود پایان دهد.  

ملی پوشان کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا، بستری در اختیار خواهند داشت که قدرت کشتی ایران را بار دیگر به جهان نشان دهند. نفرات اعزامی امروز به بلژیک خواهند رسید و از پس فردا (چهارشنبه) رقابت خود را آغاز خواهند کرد. ملی پوشان ایران تا روز ۱۸ مهر ماه در این نبرد جهانی روی تشک خواهند رفت.  

کد خبر: 29997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =