کاهش ارزش پاسپورت ایرانی دلیل اصلی مهاجرت و خروج سرمایه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه پاسپورت ایرانی در بین سایر پاسپورت‌ها ارزش کمتری دارد قطعا افرادی که قصد زندگی بهتر دارند به دنبال پاسپورت دیگری خواهد رفت.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص خرید ملک توسط ایرانیان در کشورهای همسایه اظهار کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ارائه تسهیلات, سرمایه‌هایی که سمت سایر کشورها روانه می‌شود را در داخل کشور جذب کند.

وی افزود: بی ارزش شدن پاسپورت ایرانی سبب شده تا اخیرا تعداد مهاجران زیاد شده و به دنبال اخذ پاسپورت یک کشور دیگر بروند که در این خصوص دولت و به ویژه وزارت امور خارجه کشورمان باید اقداماتی در راستای ارتقاء ارزش پاسپورت ایرانی انجام دهند که در غیر این صورت وضعیت بدتر از قبل نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانیکه پاسپورت ایرانی در بین سایر پاسپورت ها ارزش کمتری دارد، قطعا افرادی که قصد زندگی بهتر و مستقل تری دارند به دنبال پاسپورت دیگری خواهد رفت.

پاک فطرت تاکید کرد: وظیفه وزارت امورخارجه این است که علاوه بر ارتقا قدرت پول ملی، فکری هم به حال پاسپورت‌مان کنند، زیرا پاسپورت سند و اعتبار یک کشور محسوب می‌شود، هرچه ضعیف تر شود روند خروج سرمایه از کشور سریع‌تر خواهد شد.

کد خبر: 30019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =