امنیت غذایی را با هوشمندی مدیریت می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دشمن از طریق امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند و باید با هوشمندی، حوزه امنیت غذایی را مدیریت کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از صدا و سیما؛ وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان، تحریم ورود مرغ اجداد به ایران را بارزترین اقدام دشمن در حوزه امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: باید با هوشمندی، حوزه امنیت غذایی را مدیریت کنیم.

سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به لزوم حضور پر رنگ نهادهای انقلابی در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: ایجاد قرارگاه‌های امنیت غذایی با همکاری نهادهای انقلابی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان با هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی و اقتصادی خود، می‌تواند در توسعه کشاورزی قراردادی و یاری رسانی به کشاورزان و دامداران مناطق محروم، کمک بسزایی کند.

ساداتی نژاد همچنین گفت: وزارت جهادکشاورزی و بنیاد مستضعفان در حوزه فرهنگ سازی مصرف محصولات کشاورزی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

افزایش امنیت غذایی کشور با کمک نهادهای انقلابی

آقای سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان گفت: نگاه ما این است که در حوزه امنیت غذایی بتوانیم با کمک نهادهای انقلابی، فعالان بخش خصوصی و تشکل ها، شرایط ایمنی را ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه بنیاد مستضعفان طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری داشته است، افزود: انتظار ما این است که بنیاد مستضعفان در حوزه‌های فناوارانه محصولات کشاورزی و دامپروری، بخصوص در قسمت‌هایی که حامی سایر حوزه‌ها هستند و سرمایه بیشتری نیاز دارند، ورود کند و فعالیت بیشتری داشته باشند.

ساداتی نژاد همچنین همکاری بیشتر بنیاد مستضعفان با وزرات جهاد کشاورزی در حوزه کشاورزی قراردادی، و صنایع تبدیلی که پشتیبان حوزه کشاورزی خرد و معیشتی است، را خواستار شد.

وی در ادامه از برنامه ریزی وزرات جهاد برای تامین به موقع نیازهای مردم و بازار رسانی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت بخش خصوصی و نهادهای مختلف کشاورزی، شرایط مطلوبی را، بخصوص در کالاهای اساسی ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه کارشکنی دشمن در حوزه امیت غذایی ایران اقدام جدیدی نیست، اما طی سال‌های اخیر تمرکز بیشتری در این حوزه کرده است، افزود: تحریم مرغ اجداد نمونه‌ی بارزی از کارشکنی دشمن بود که کشور موفق شد با استفاده از مرغ آرین از این تهدید عبور کرد.

وی افزود: اگرچه با موفقت ایران در استفاده از مرغ آرین، دشمن مجبور به عقب نشینی و رفع تحریم مرغ اجداد شد، اما این نشان می‌دهد که ما باید در موضوع امنیت غذایی با یک اطمینان خاطر بیشتر برنامه ریزی و عمل کنیم که ان شاءالله در این دوره با سیاست گذاری‌های که انجام شده به شرایط مطلوب تری دست خواهیم یافت.

کد خبر: 30044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =