تاریخ سازی به شیوه «گرایی»

فرنگی‌کار ریزنقش و شیرازی تیم ملی کشتی کشورمان با کسب مدال طلا در دو میدان جهانی و المپیک وارد جمع مفاخر کشتی ایران شد تا نامش مثل بسیاری از بزرگان جاودانه شود.

به گزارش آتیه آنلاین، کشتی آزاد و فرنگی ایران نتایج درخشانی را در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ کسب کرد و توانست بار دیگر به جایگاه اصلی و واقعی خود نزدیک شود. تیم ملی کشتی آزاد در این رقابت‌ها صاحب سه نشان طلا شد و تیم ملی کشتی فرنگی هم به ۴ مدال طلا رسید تا تیم کشورمان با ۷ طلا، در صدر جدول کیفیت مدالی مسابقات جهانی قرار گیرد. البته این موفقیت فارغ از کسب مدال‌های نقره و برنز توسط آزاد و فرنگی‌کاران ملی پوش کشورمان است.

اما در این میان حساب محمدرضا گرایی فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان از دیگر ملی‌پوشان مدال‌آور در جهانی نروژ جدا بود، چراکه او در سال ۲۰۲۱ توانست علاوه بر مدال ارزشمند طلای المپیک توکیو، مدال طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ را هم کسب کند.

بدین ترتیب محمدرضا گرایی بیستمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را در رقابت‌های جهانی و المپیک به نام خود ثبت کرد تا تنها ورزشکاران ایران باشد که در یک‌سال قهرمان جهان و المپیک شده است.

در همین راستا گرایی شب گذشته پس از کسب طلای رقابت‌های جهانی اظهار داشت: ابتدا خدا را شکر می‌کنم که در نروژ سربلند بودم و به مدال طلا رسیدم. از تمام هموطنان و همشهری‌هایم تشکر می‌کنم که دعای خیرشان بدرقه راه من و محمدعلی بود. خوشحالم هم در المپیک و هم در جهانی قهرمان شدم.

وی تصریح کرد: نتایج کشتی فرنگی در مسابقات جهانی حاصل برنامه‌ریزی دو ساله بود که با کادر فنی داشتیم. اول با گزینشی المپیک شروع شد، چون سهمیه ۶۷ کیلو را نداشتیم. بعد از المپیک هم قرار بود در جهانی شرکت کنم که ثمره‌اش دومین طلای من شد.

قهرمان جهان و المپیک خاطرنشان کرد: هم اکنون احساس خیلی خوبی دارم که در سال ۲۰۲۱ بعد از مشکلاتی که کرونا به وجود آورد، توانستم دو تا طلا بگیرم. امیدوارم کمی از ناراحتی‌هایی که در این مدت به دلیل شرایط کرونایی برای ملت عزیز ایجاد شد، کم کرده باشم. امسال ۴ نماینده از استان فارس در تیم ملی حضور داشتند که امیدوارم این تعداد بیشتر شود و بهترین مدال‌ها رأی برای ایران و استان فارس کسب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان شب گذشته در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب چهار مدال طلا و دو مدال برنز شد تا بعد از روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شدند و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

کد خبر: 30704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =