مردم نباید تاوان سوءمدیریت‌ها را بدهند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس، با انتقاد از نحوه مدیریت منابع در استان خوزستان که معتقد است بحران‌های پی‌در پی را برای این منطقه رقم زده است تاکیدکرد که مردم نباید تاوان سوءمدیریت‌ها را بدهند.

به گزارش آتیه آنلاین، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار  در مورد اظهارنظر استاندار خوزستان مبنی بر اینکه رفع مشکل فاضلاب اهواز به 4 هزار میلیارد بودجه نیاز دارد، گفت: استان خوزستان با انباشتی از مشکلات مواجه است که در مقاطع زمانی مختلف مردم را با بحران‌هایی همچون سیل، فاضلاب، گردو غبار و ....مواجه می‌کند.

مردم اهواز تقریبا هر ماه با یک مشکل مواجه شده‌اند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم اهواز تقریبا هر ماه با یک مشکل مواجه شده‌اند که این در شان ملت شریف مرزنشین ولایت‌مدار این منطقه نیست که پیوسته حافظ منافع کشور هستند.

وی تصریح کرد: اینکه الان ما در حوزه زیرساخت‌ها با انباشت مشکلاتی در حوزه‌هایی همچون فاضلاب و تامین آب شرب مواجه هستیم بر کسی پوشیده نیست، از سوی دیگر از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که اگر از قدیم برای توسعه شبکه فاضلاب تنها شهر اهواز اقدام شده بود در شرایط کنونی با این حجم از مشکلات مواجه نمی‌شدیم.

نزدیک به 35 درصد شهر اهواز فاقد شبکه فاضلاب است

یوسفی خاطرنشان کرد: در اهوار نزدیک به 35 درصد شهر فاقد شبکه فاضلاب است در حالی که این کلانشهر دومین تولیدکننده ناخالص ملی کشور بعد از تهران بوده که میزان تولید آن در این بخش 14/3 است.

وی تاکید کرد: البته کوتاهی و عدم مدیریت صحیح شهرداری‌ها در حوزه آب‌های سطحی نیز از دیگر عوامل ایجاد این مشکل در این منطقه است که باز هم دولت و هم شهرداری‌ها با مدیریت وزارت کشور باید در این زمینه کمک کنند تا منابع به درستی هزینه شود.

یوسفی اظهار کرد: مدیریت شهری باید به گونه‌ای منابع را مدیریت کند که آب‌های سطحی ناشی از بارندگی به سمت خانه‌های مردم جریان پیدا نکند و باعث نشود در این شرایط نامطلوب اقتصادی که در بازار با افزایش افسارگسیخته قیمت لوازم منزل مواجه هستیم به دلیل سوء مدیریت به آنها آسیب برسد.

مردم خوزستان برغم همجواری با 5 رودخانه بزرگ کشور از آب شرب بی‌بهره هستند

وی افزود: مردم خوزستان در تابستان خواستار تامین آب شرب هستند آن هم در شرایطی که دو روستای این منطقه در مجاورت 5 رودخانه بزرگ کشور قرار دارند اما از آب شرب بی‌بهره هستند، همچنین انتظار دارند که آب فاضلاب از خانه‌هایشان خارج شود که توقع زیادی نیست و این نگاه حداقلی برای دریافت خدمات شهری است.

یوسفی عنوان کرد: سوءمدیریت در این منطقه باعث شد منابعی که در گذشته به این بخش تخصیص داده شده بود به دلیل عدم اولویت‌بندی مطلوب به درستی مدیریت نشود و این در حالی است که باید استانداری و وزارت کشور بر این روند نظارت می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: امسال میزان بارندگی در اهواز به اندازه یک سوم سال گذشته بود، اما سیلاب در مناطقی که سال گذشته با این مشکل مواجه نبودند هم جاری شد که ناشی از سوء مدیریت است و رفع آن نیز در گروی برنامه‌ریزی مناسب است چراکه مردم نباید تاوان این سوءمدیریت‌ها را بدهند.

بررسی دلایل وقوع سیلاب در خوزستان توسط رییس سازمان بازرسی کل کشور

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رییس سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی دلایل ایجاد سیلاب در این منطقه بوده و تاکنون از شهر اهواز و ماهشهر بازدید کرده است.

کد خبر: 3085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =