تلاش مجلس و دولت برای کاهش آمار مستاجران و کمبود مسکن

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس و دولت این است درصد مستأجران را کاهش داده و تا اجرای سیاست هایی، خانوارها را با قیمت های پایین صاحب و مالک خانه کند.

صدیف بدری؛ نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال و تاثیر آن بر بازار با بیان اینکه مجلس همراه و همپای دولت برای تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است افزود: مجلس از ابتدا پای کار ساخت مسکن در کشور بوده و از این رو طرحی را به عنوان جهش تولید مسکن نهایی و قانونی کرد.

وی با اشاره به اینکه هر سرمایه گذاری که در بخش تولید انجام گیرد آثار تورمی نخواهد داشت افزود: در حال حاضر با کمبود مسکن در کشور مواجه هستیم در همین راستا تلاش مجلس و دولت این است درصد مستأجران را کاهش داده و با اجرای سیاست هایی خانوارها را  با قیمت های پایین صاحب و مالک خانه کند.

بدری با تاکید بر اهمیت حوزه مسکن و  اینکه یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور محسوب میشود، عنوان کرد: رونق در ساخت مسکن به رونق صنایع مرتبط دیگر کمک میکند گردش مالی بین این بخش ها ایجاد اشتغال کرده و توسعه کشور را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه مسکن وجود دارد، پس باید تلاش کنیم تا استفاده بهینه از این ظرفیت ها داشته باشیم و توجه کنیم که عرضه و تقاضای مسکن باید با هم همخوانی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: طی  ۸ سال گذشته تولید مسکن کاهش یافت پس باید تلاش کنیم که این کمبودها را جبران و اقشار ضعیف جامعه اعم از کارگران و کارمندان را صاحب مسکن کنیم.

کد خبر: 30993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =