۴۰ درصد دانش‌آموزان توان‌یاب به گوشی همراه دسترسی ندارند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حدود ۱۰۵ قلم تجهیزات ورزشی آموزشی و توانبخشی مورد نیاز است و ۴۰ درصد دانش‌آموزان ما به گوشی همراه دسترسی ندارند که با سایر روش‌ها، کار آموزش این دسته از دانش‌آموزان ادامه دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سیدجواد حسینی در مراسم افتتاح ۲۸ پروژه و کلنگ‌زنی ۱۸ پروژه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور اظهار کرد: امروز به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی معلولین آیین افتتاح ۲۸ پروژه و کلنگ زنی ۱۸ پروژه جهت استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور شامل ۱۳ مدرسه و چهار سالن ورزشی و چند منظوره، یک مرکز جامع توانبخشی، مشاوره و دو مرکز راهنمایی و مشاوره، یک مجموعه آبی، سه مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک مرکز استودیو تولید محتوای آموزشی، دو زمین چمن مصنوعی و یک توسعه مدرسه با متراژ زمین۵۰هزارو ۴۳ متر مربع در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از اعتبارات این ۲۸ پروژه توسط خیرین تامین می‌شود و ۴۰ درصد هم تعهد دولت و ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه‌های انجام شده برای این پروژه‌ها است.

وی در ارتباط با ۱۸ پروژه‌ای که امروز کلنگ زنی می‌شود گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۳ مدرسه، یک مرکز مشاوره جامع و توانبخشی، دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن چند منظوره و یک سالن اجتماعات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای تحقق این پروژه‌ها سهم مشارکت خیرین ۸۵ درصد و سهم دولت هم ۱۵ درصد است و مجموع اعتبارات برای ساخت این پروژه‌ها حدود ۹۴ میلیارد تومان است.

حسینی بیان کرد: در اجرای اصل دوم قانون حمایت از معلولین ماده سه آیین‌نامه اجرایی آن در حوزه تربیت و تعلیم این دانش‌آموزان منجر به احداث سازمانی به نام سازمان استثنایی کشور شد، این سازمان در هفت گروه دانش‌آموزان را تحت پوشش دارد و هم‌اکنون ۱۹۲ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را تحت پوشش داریم و هشت برابر اعتبارات این سازمان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هفت اصل را در این سازمان طراحی کردیم که پشتوانه نظری فعالیت‌های ما است که مبنای آن توسعه انسان مبنا و توسعه منبع محور است، هزار محتوا برای استفاده این دانش آموزان با نیازهای ویژه  تولید و مناسب‌سازی شده  و ۴۳ اثر به خط بریل مناسب‌سازی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از حیث فضا یک هزار و ۶۰۰ مدرسه برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شده که از این تعداد حدود ۱۰۰ مدرسه مخصوص ناشنوایان و ۶۲ مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم و ۲۲ مدرسه مخصوص نابینایان مناسب‌سازی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲۵ مدرسه در سراسر کشور برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شده و تا آخر سال جاری حدود ۳۷۱ مدرسه دیگر مناسب‌سازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: ۷۵۲ مرکز اختلالات ویژه یادگیری در سراسر کشور داریم که خوشبختانه حدود ۸۰ درصد آن در این دولت اجرا شده است.

حسینی با اشاره به چند طرح جدید که در این سازمان‌راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: سه مرکز جامع آموزشی توانبخشی و مشاوره‌ای و همچنین دو اتاق چند حسی ویژه نابینایان راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در دوره شیوع کرونا ۳۰۰ محتوا برای استفاده این دانش‌آموزان بار گذاری شده است، ۹۲ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور از طریق بستر شبکه شاد تحت آموزش هستند.

حسینی با بیان اینکه این سازمان به شدت نیازمند تجهیزات آموزشی و توانبخشی و ورزشی هستیم عنوان کرد: حدود ۱۰۵ قلم تجهیزات ورزشی آموزشی و توانبخشی مورد نیاز است و ۴۰ درصد دانش‌آموزان ما به گوشی  همراه دسترسی ندارند که با سایر روش‌ها کار آموزش این دسته از دانش‌آموزان ادامه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح ملی نهضت سوادآموزی طرحی است که اکثریت دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد تا گامی موثر در تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی بر داریم.

کد خبر: 3108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =