ابتلای ۲۹۰ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ اصفهان به کرونا

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تکنسین های فوریت های پزشکی استان اصفهان از اسفندماه سال قبل تا پایان آبان امسال به ۱۵ هزار و ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا خدمت رسانی کردند که به طور میانگین ۷۰ ماموریت روزانه را شامل می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، غفور راستین، اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با حضور در ۱۶۱ هزار و ۷۹۰ ماموریت شامل ۱۲۱ هزار و ۸۰۹ ماموریت غیرتصادفی و ۳۹ هزار و ۹۸۱ حادثه رانندگی به بیماران و مصدومان این حوادث امدادرسانی کرد.

وی افزود: از مجموع حوادث رانندگی در این مدت ۲۸ هزار و ۵۱۶ مورد در مناطق شهریِ استان و ۱۱ هزار و ۴۶۵ مورد جاده ای بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری بالگرد امداد هوایی اورژانس پیش بیمارستانی استان ۳۱ بار به پرواز درآمد، گفت: بالگرد امداد هوایی اورژانس اصفهان ۴۷ مصدوم و بیمار را ضمن ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل کرد که از مجموع این بیماران ۱۵ نفر مربوط به حوادث رانندگی و ۳ نفر مادر باردار بودند.

 راستین خاطرنشان کرد: تکنسین های فوریت های پزشکی استان اصفهان از اسفند ماه سال قبل تا پایان آبان امسال به ۱۵ هزار و ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا خدمت رسانی کردند که به طور میانگین ۷۰ ماموریتِ روزانه را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۰ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان به بیماری کرونا مبتلا شدند، گفت: از مجموع امدادخواهانِ مشکوک به کرونا ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان بودند که از این تعداد ۲ درصد مربوط به افراد ۱۱ تا ۲۰ سال، ۶ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۱ درصد افراد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱ درصد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد ۵۱ تا ۶۰ سال، ۱۸ درصد ۶۱ تا ۷۰ ساله، ۲۰ درصد ۷۱ تا ۸۰ سال، ۱۷ درصد ۸۱ تا ۹۰ و ۳ درصد افراد بالای ۹۰ سال بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان از ۱۵۳ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۷۷ پایگاه شهری، ۷۵ جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۹ اتاق فرمان و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برخوردار است.

وی بیان کرد: در ۸ ماهه امسال پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرستان اصفهان به ۸۲ هزار و ۵۲۰ ماموریت اعزام شدند که بالغ بر ۲۲ درصد مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

راستین گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان در ۸۲ هزار و ۵۲۰ ماموریت امدادرسانی شرکت کردند که از این تعداد ۶۴ هزار و ۵۲۳ ماموریت غیرتصادفی و ۱۷ هزار و ۹۹۷ مورد تصادفی بوده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت های تصادفی در این مدت ۱۵ هزار و ۷۹۲ مورد شهری و ۲ هزار و ۲۰۵ مورد جاده ای بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان با برخورداری از ۵۷ پایگاه امدادرسانی شامل ۴۲ پایگاه شهری و ۱۴ پایگاه جاده ای و یک اتاق فرمان به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات فوریت های پزشکی به شهروندان بیمار یا مصدوم اورژانسی است.

کد خبر: 3207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =