ضرورت ترویج سیاست قیمت تضمینی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بورس کالای کشاورزی وضعیت مطلوبی در کشور ندارد زیرا حوزه کشاورزی بسیار وسیع و در سطح کشور گسترده است.

غلامرضا نوری قزلجه؛ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه متاسفانه مردم روز به روز فقیرتر و حاشیه نشینی افزایش می‌یابد گفت: متاسفاانه تورم ۵۰ درصدی در کشور سبب گرانی کالا و اقلام شده است پس نباید انتظار داشت که کالاهای اساسی هم با قیمت سال قبل به دست مردم برسد، چون هزینه‌های تمام شده افزایش پیدا کرده، سطح قیمت‌ها هم بالا آمده است و متاسفانه احساس من این است که دولت در این زمینه کمی کُند حرکت می کند.

وی ادامه داد: شرایط بازار محصولات کشاورزی همانند بازار صنعت و خدمات نیست که نتوان به طور کامل آنها را آزاد گذاشت اما با مراقبتی که همان قیمت تضمینی است، می‌توان بقیه حوزه را رها کرد تا عرضه و تقاضا و بهره وری‌ها، تاثیر خود را داشته باشد تا قیمت‌ها به تعادل برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بورس کالای کشاورزی وضعیت مطلوبی در کشور ندارد زیرا حوزه کشاورزی بسیار وسیع و در سطح کشور گسترده است و بایستی سازمان تعاونی و روستایی و تشکل ها به صورت جدی پای کار بیایند تا بورس کالای کشاورزی موفقیت لازم را کسب کند.

پایان پیام/

کد خبر: 32649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =