به نظر می‌رسد دولت قصد ارائه متمم بودجه ندارد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر میرسد دولت قصد دارد فصل بودجه ۱۴۰۱ فرا برسد تا خود یک بودجه مجزا به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص دلیل عدم ارائه لایحه یا متمم بودجه از سوی دولت به مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای کنترل برخی از مشکلات اقتصادی باید متمم بودجه را به مجلس ارائه دهد، افزود: آنچه به نظر میرسد این است که دولت قصد ارائه متمم بودجه به مجلس را ندارد.

جلال رشیدی کوچی ادامه داد: تلاش مجلس در این راستاست که لایحه بودجه را تحولی و مبتنی بر واقعیت ها و درآمدهای حاصله تنظیم کنیم. ما باید در تنظیم بودجه به سمت درآمدهای مالیاتی و صادرات کالاها و محصولات به کشورهای مجاور برویم.

رشیدی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی که نیمی از سال گذشته، بخش قابل توجهی از پیش‌بینی‌های بودجه‌ای مشابه سال گذشته تحقق پیدا نکرده است، باید مواردی در نظر گرفته شود تا  کسری بودجه افسارگسیخته تا پایان سال با افزایش همراه نشود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: به نظر میرسد دولت قصد دارد فصل بودجه ۱۴۰۱ فرا برسد تا خود یک بودجه مجزا به مجلس ارائه دهد تا اینکه بخواهد اصلاحیه برای بودجه ای که در دولت قبل نوشته شده و تاکنون نیز کسری زیادی را به همراه داشته است به مجلس ارائه دهد.

رشیدی در پایان گفت: ما باید با برنامه ریزی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا وابستگی بودجه به نفت به شکل واقعی کاهش یابد.

کد خبر: 32995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =