هواپیمای نو؛ نیاز ناوگان حمل و نقل هوایی کشور

رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: روند بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی به کندی پیش می رود و اگر این چنین پیش رود ایران به قبرستان هواپیماهای فرسوده تبدیل خواهد شد.

رحمت الله فیروزی پوربادی، رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص خصوص فرسودگی ناوگان هوایی گفت: عوامل متعددی در این موضوع اثر دارد، از یک سو تحریم ها سبب شد که ما نتوانیم هواپیمای نو بخریم، از سوی دیگر با توجه به اینکه صنعت هوایی کشور با ارز اداره می شود، شرایط نابسامان نرخ ارز سبب شد تا در تامین حقوق کارکنان و تامین قطعات مورد نیاز هواپیماها با مشکل مواجه شویم.

رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور ادامه داد: شرکت ها بیشتر به سمت خرید هواپیماهایی با عمر ۲۰-۱۵ سال رفته اند در حالیکه در کشورهای دیگر هواپیماها پس از ۵ سال استفاده، از صنعت هوایی شان خارج میشود و متاسفانه این موضوع در ایران برعکس شده و ما به دنبال این هستیم که هواپیماهایی را که آنها استفاده نمی کنند، بخریم.

وی خاطرنشان کرد: روند بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی به کندی پیش می رود و اگر این چنین پیش رود ایران به قبرستان هواپیماهای فرسوده تبدیل خواهد شد.

فیروزی پوربادی با اشاره به اینکه تحریم ها سبب شده تا در خرید هواپیمای نو به مشکل بر بخوریم، عنوان کرد: امیدواریم مذاکرات وین به نتیجه خوبی برسد تا از فشارهای اقتصادی کاسته شده و همچنین روابط عادی تجاری و اقتصادی مان با سایر کشورها مجددا از سر گرفته شود تا بتوانیم ناوگان هوایی کشور را نوسازی کنیم.

کد خبر: 33169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =