تسهیلات ودیعه مسکن نامتناسب با شرایط اقتصادی مستاجران

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط معیشتی و درآمد مردم، نمی‌توان انتظار داشت که یک مستاجر هم اقساط حدودا ۲.۵ میلیون تومانی و هم اجاره ماهیانه پرداخت کند.

کمال حسین پور در گفت‌وگو با آتیه آنلاین از رفتار سختگیرانه بانک ها برای دادن وام ودیعه مسکن سخن گفت و افزود: وام ودیعه مسکن در قبال قیمت های کنونی رقم بسیار کمی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای اجاره بها که برای تهران ۷۰ میلیون و شهرستان ۴۰ میلیون است در حد کمک جزیی است؛ زیرا قیمت رهن یک واحد کمتر از ۵۰ متر در مرکز شهر و یا پایین تر در تهران ۴-۳  برابر این عدد است و علاوه بر آن اجاره ماهیانه نیز دارد.


وی ادامه داد: با توجه به شرایط معیشتی و درآمد مردم، چگونه میتوان انتظار داشت که یک مستاجر هم اقساط حدودا ۲.۵ میلیون تومانی و هم اجاره ماهیانه پرداخت کند؟


حسین پور بیان کرد: مالکان به دنبال اجاره بهای بالا هستند و مشاوران املاک نیز به دلیل اخذ کمیسیون بالا هستند، ولی این وظیفه دولت و وزارت راه و شهرسازی است که نظارت های خود را افزایش و بازار مسکن را سر وسامان دهد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: التهاباتی که طی چند سال اخیر در بازار مسکن بوجود آمده، سبب شده تا نرخ اجاره بها بدون هیچ منطقی افزایش یابد. این وظیفه دولت است تا با افزایش نظارت ها مانع از بروز انگیزه های سوداگرانه در این بازار شود.


 

کد خبر: 33401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =