گسترش همکاری‌ علمی بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران پساکرونا

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در راستای بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های این دانشگاه و اجرای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و بین‌المللی منعقده با دانشگاه پیتشت رومانی و دانشگاه پاریس ۱۳ فرانسه تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه به کشور رومانی اعزام می شوند.

به گزارش آتیه آنلاین از وزارت علوم،  فرج‌ اله طالبی اتویی افزود: با عنایت به از سرگیری رویدادهای حضوری علمی و بین‌المللی در دوران پسا کرونا درخصوص تبادل اساتید، مجوز اعزام ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی به همراه یک سرپرست گروه اعزامی این دانشگاه به منظور شرکت در کارگاه‌های آموزشی در صنایع خودروسازی و قطعه سازی به ویژه گیربکس‌های اتوماتیک و الکترونیک خودرو،  بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، تبادل تجربیات با اساتید گروه‌های فنی و مهندسی و همچنین تدریس به دانشجویان دانشگاه پیتشت رومانی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تسلط به زبان انگلیسی، فعالیت تمام وقت در دانشگاه، ارتباط رشته تخصصی و تدریس در آن رشته، ذخیره امتیاز پژوهشی، سابقه خدمت کمتر از ۲۷ سال، تسلط به کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی رشته خود شاخص های انتخاب اساتید قلمداد می‌شود.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر اینکه طی فرایندی فهرست اساتید در چهار گروه مورد نظر بر حسب شاخصه‌های اعلام توسط مرکز امور مدرسان معاونت آموزشی به منظور سنجش سطح زبان انگلیسی در اختیار دفتر قرار گرفت، گفت: مصاحبه به زبان انگلیسی به ترتیب با ۱۰ نفر اول هر گروه انجام شد. در هر گروه چند نفر به دلایل شخصی از قبیل ابتلا به کرونا، نداشتن تمایل به حضور در رویداد، ناآشنایی با زبان انگلیسی از حضور در این رویداد بین‌المللی انصراف دادند و در نهایت از هر رشته ۶ نفر از اعضای هیات علمی انتخاب شدند.

طالبی گفت: در پایان اسامی ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در رشته‌های چهارگانه به همراه یک سرپرست گروه جمعاً ۲۶ نفر، انتخاب و پس از طی مراحل اخذ مجوز از وزارت متبوع و مراجه ذیربط در نیمه دوم آبان سال جاری اعزام خواهند شد.

وی تأکید کرد: تمام هزینه‌های اعزام هیات (هزینه‌های برگزاری دوره آموزشی، پرواز رفت و برگشت، اقامت، و پذیرایی) از گرنت بین‌المللی تامین و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: این دفتر اعزام اعضای هیات علمی سایر رشته ها به کشورهای طرف قرارداد از جمله فرانسه، آلمان، اتریش، کره جنوبی و جذب دانشجویان غیرایرانی شهریه پرداز و همچنین برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدرسان برای اساتید دانشگاه‌های همتا در کشورهای همسایه و مسلمان را در برنامه های خود دارد.

کد خبر: 33415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =