وزیر ورزش: آمادگی جسمانی نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: فاکتور عکس‌العمل در انسان، نقش مهمی در امنیت و ایمنی انسان در مواقع ضروری ایفا می‌کند، به طوری که در مواقع خطر با آمادگی بالا می‌تواند از مهلکه با عکس‌العمل سریع و به موقع رهایی یابد.

به گزارش آتیه آنلاین، ایرنا نوشت: همزمان با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل امروز (سه‌شنبه) نشستی با حضور سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل،  معاونین سازمان پدافند غیر عامل کشور،  معاونین و کمیته پدافند غیر عامل وزارت ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار شد.

«سیدحمید سجادی» در این جلسه با اشاره به اهمیت این نشست‌ها، بررسی و مطالعات را در ارتقا اقتدار و امنیت کشور مهم دانست و تصریح کرد: از آنجا که ماهیت ورزش، اجتماعی و عمومی است، عرصه ورزش برای حفظ اماکن و سرمایه‌های انسانی باید دارای برنامه و آمادگی لازم باشیم.

وی با تاکید بر مرور مجدد در SHE تصریح کرد: برای اقتدار و امنیت بیشتر در خصوص حفظ سرمایه‌ها با بازنگری در خصوص قوانین و دستورالعمل‌ها، باید شرایط بهتری را برای اقدامات پیشگیرانه قوی‌تر در حوزه ورزش تدوین کنیم.

سجادی یکی از مصادیق ضرورت پدافند غیر عامل در ورزش را برخورداری از مهمانان خارجی دانست و اظهار داشت: از لحظه ورود تا زمان بازگشت مهمانان خارجی در راستای دیپلماسی بین‌المللی باید اقدامات حساب شده را طراحی کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به برخورداری این وزارتخانه از ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور توضیح داد: این اماکن بطور طبیعی محل تجمع ورزشکاران و تماشاگران هستند که ضرورت ایمنی و امنیت در ورزش را افزایش می‌دهد که نیاز است با اقدامات پیشگیرانه ارزشمند، آمادگی در جهت حفظ اماکن و ایمنی منابع انسانی را ارتقا دهیم.

سجادی با اشاره به اهمیت تعاملات ورزشی و پدافند غیر عامل تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان سرفصل‌های مشترکی را با پدافند غیر عامل احصا کرده است، به طوری که در یکی از مصادیق آن طراحی اماکن ورزشی با توجه به شرایط اقلیمی به پدافند غیرعامل است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه، اهمیت ایستگاه ورزش صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی را با بیان این مهم که ورزش همگانی موجب ارتقا سطح آمادگی جسمانی می‌شود و فاکتور عکس‌العمل در انسان را تقویت می‌کند، اظهار داشت: تقویت فاکتور عکس‌العمل در انسان، نقش مهمی در امنیت و ایمنی انسان در مواقع ضروری ایفا می‌کند، به طوری که در مواقع خطر با آمادگی بالا، می‌تواند از مهلکه با عکس‌العمل سریع و به موقع رهایی یابد.

سجادی، ساماندهی فضای‌های سبز با رویکرد پدافند غیر عامل در وزارت ورزش ‌جوانان را از دیگر فصل‌های مشترک این وزارتخانه با سازمان پدافند غیر عامل دانست.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اهمیت حفظ موجودات دیگر نظیر اسب‌ها را که در عرصه ورزش، بخشی از فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهند، مورد تاکید قرار داد و گفت: بالغ بر ۵۴۰ باشگاه سوارکاری داریم که از دو تا سه هکتار به بالا، مساحت دارند و بطور متوسط در هر باشگاه ۱۰۰ تا ۲۰۰ باکس نگهداری اسب وجود دارد که باید با فرایندهای منطقی و علمی از آنها حفاظت شود.

در این نشست ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان و شهیدی مدیر کل حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل این وزارتخانه دقایقی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص پدافند غیر عامل پرداختند.

همچنین در حاشیه این نشست مانور مهار آتش‌سوزی و انتقال مصدومان برگزار شد. در این مانور، آتش سوزی نمادین در یکی از طبقات وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت و بلافاصله مانور مهار آتش سوزی با حضور کارکنان این وزارتخانه در یک فرایند که آموزش داده شده بود به مرحله اجرا درآمد.

کد خبر: 33546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =