الجعفری: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزار دست آمریکاست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی گفت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست مجازی شورای امنیت درباره اوضاع سوریه سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بسیاری از کشورهای غربی و دبیرخانه عمومی سازمان ملل را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنها را به جانبداری و سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و کمک برخی کشورها برای تشکیل گروه‌هایی به منظور تخریب کشورها متهم کرد.

وی در این باره از مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی که پیشتر گفته بود این سازمان مجاز به تحقیق درباره هر حمله شیمیایی از سال ۲۰۱۲ به بعد است، پرسید: چرا این سازمان درباره حمله "خان العسل" که در سال ۲۰۰۳ رخ داده و همچنین درباره محدود بودن قربانیان حملات شیمیایی به غیرنظامیان زن و کودک تحقیق نکرده و بررسی نمی‌کند که چرا عناصر تروریستی قربانی این حملات نیستند؟

الجعفری با انتقاد از کشورهای غربی، گفت: کشورهای غربی همانطور که در توجیه جنگ ویتنام و بسیاری از جنگ‌های دیگر مانند گرانادا، عراق و لیبی دروغ گفتند، در سوریه نیز دروغ گفتند.

وی در ادامه نسبت به آخرین گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعتراض کرد که در آن ادعا شده است ۱۹ مورد مربوط به سلاح‌های شیمیایی وجود دارد که سوریه هنوز آنها را حل و فصل نکرده است.

این مقام سوری در این باره اظهار کرد: سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره پرونده شیمیایی در سوریه به ابزاری در دست واشنگتن و همپیمانان آن تبدیل شده و هدف از آن ابزاری در خدمت دستور العمل‌های مخالف با دولت سوریه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سوریه باردیگر تاکید می‌کند که از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و همچنان با همکاری با سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای رسیدگی به مسائل حل نشده به منظور بستن کامل این پرونده پایبند است و بر لزوم خارج کردن این پرونده از حلقه بازی‌های سیاسی و گمراهی رسانه‌ای تاکید کرد.

الجعفری افزود: دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارش‌های مستند خود اعتراف کرد سوریه آنچه را که متعهد به انجام آن بوده اجرا کرده است و تمامی ذخایر شیمیایی و تاسیسات تولید خود را نابود کرد.

کد خبر: 3370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =