اختصاص سهمیه ارزاق عمومی به کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور یکی از نکات مطرح شده در اولین نشست شورای عالی کار را پیشنهاد برای اختصاص سهمیه ارزاق عمومی به جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن این موضوع کمکی به سفره خانوار کارگری است.

هادی ابوی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: در بخش معیشت کارگران در حال حاضر اختلاف عددی در حوزه دریافتی و هزینه‌ها بسیار است اما نمی‌توان انتظار داشت که کارفرما به یکباره با افزایش قابل ملاحظه‌ای، فاصله ایجاد شده را برطرف کند، اما دولت می‌تواند از محل توزیع ارزاق عمومی که در قالب تنظیم بازار در حال انجام است، سهمیه‌ای را برای کارگران اختصاص دهد.

وی ادامه داد: پیشنهاد اختصاص سهمیه ارزاق به کارگران در واقع هزینه سربار آنچنانی برای دولت و کارفرما ایجاد نمی‌کند و این نکته بسیار مهمی برای یاری رساندن به خانوار کارگری است.

این فعال حوزه کار اضافه کرد: در صورت عملیاتی شدن پیشنهاد موردنظر، صرفاً به کوچک نشدن سفره خانوار کارگری کمک خواهد شد و این مهم نیازمند تصمیم‌گیری و کمک دولت است.

تاکید بر توازن ساجانبه‌گرایی در نشست شورای عالی کار

ابوی در ادامه افزود: در نشست شورای عالی کار تاکید وزیر کار این بود که در نشست‌های مشترک با تشکلات کارگری و کارفرمایی، اصل سه‌جانبه‌گرایی به شکل واقعی و در قالب متوازن دیده شود.

وی تصریح کرد: درخواست جامعه کارگری این است که اصل مهم و اثرگذار سه‌جانبه‌گرایی در تمام مسائل مدنظر قرار گیرد و در واقع مشکلات و مسائل مرتبط با کارگر و کارفرما را تحت پوشش قرار دهد و موضوع مدنظر کارگران این است که در مسائل مختلف اگر هم‌اندیشی و هم‌افزایی سه ضلع دولت، کارفرما و کارگر را مورد توجه قرار دهیم، مشکلات به شکل بهتری مرتفع خواهد شد.

وی گفت: درک مشکلات کارفرمایان از طرف جامعه کارگری همواره وجود داشته است و بنابراین در این مسیر، دوضلع کارگری و کارفرمایی برای چاره‌اندیشی در راستای حل مسائل مختلف باید از راه اقناع ضلع سوم سه‌جانبه‌گرایی، دولت را ترغیب به همکاری برای حل مشکلات نماید.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم، دولتی مردمی لقب گرفته و هدف رفع موانع و مشکلات را بدست خود مردم دارد، انتظار این است که موضوع سه‌جانبه‌گرایی با رعایت توازن شرکای اجتماعی در راستای تصمیم‌گیری‌های عادلانه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین نشست شورای عالی کار، تاکید وزیر کار بر چاره‌جویی و ارائه راهکار برای رفع موانع و مشکلات تولید و کارگران بود، گفت: در خصوص سه‌جانبه‌گرایی نیز گفتنی است که با طرح شدن این موضوع و اظهارنظر و دیدگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با آن، امیدواریم که تغییرات مثبتی را در این خصوص شاهد باشیم.  

کد خبر: 34002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =