توفیقات طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: در یک سال اخیر، در شرایط شیوع ویروس کرونا، تصمیمی مبتنی بر کاهش مراجعه کارگر، بیمه شده و کارفرما و مستمری بگیر اتخاذ شده، از ماه‌های گذشته تمهید مقدمات صورت گرفته و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت قرار است ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش دهد، به همین علت طرح ۳۰۷۰ تدوین و اجرا شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا حسینی اظهار کرد: برای اولین در ایران در سال ۹۶ در ساوه، کافرمایانی که دارای کارگاه جدید بودند شناسایی شدند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه قانون کار و تامین اجتماعی، پس از مدتی شاهد اثرات چشمگیر این اقدام بودیم که این اقدام باید در سراسر استان نیز اجرایی شود چراکه با آموزش و افزایش اطلاعات کارفرما و بیمه شده، اعتراضات و مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه تعدادی از این خدمات تاکنون رونمایی شده اند، تصریح کرد: در این طرح توفیقات خوبی حاصل شده به طوری که پرداخت کمک هزینه ازدواج، غیرحضوری شده و از این بعد بیمه شدگانی که ازدواج می کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند، زیرا با ثبت احوال در تعامل هستیم و ازدواج های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی انجام و همان روز پرداخت انجام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: خدمت دیگر این است که تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیر حضوری استعلام می شود، از دیگر طرح‌های بهره برداری شده تا امروز می توان به درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، ابلاغ مفاصاحساب ماده (٣٨) قانون تامین اجتماعی، درخواست بیمه اختیاری، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری اشاره کرد.

وی  با اشاره به شعار طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان "دوشنبه های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰"  اظهار کرد: تا بهمن ماه، هر دوشنبه، یک یا چند سرویس، غیرحضوری خواهد شد و تا پایان بهمن ماه تمامی ۳۰ خدمت، غیرحضوری خواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در خصوص طرح درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه اضافه کرد: برخی بیمه شدگان که بیمه کامل در ماه دریافت نمی‌کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه، کسری بیمه را پرداخت کنند. تا ابتدای دی ماه نیز به افرادی که در سامانه شماره همراه آنها درج شده باشد پیامک مربوطه ارسال خواهد شد.

حسینی با اشاره به مزایای نسخه الکترونیک و جلوگیری از مشکلات و تخلفات در این حوزه بیان کرد: وارد کردن کاغذ دفترچه، سبب خروج ارز از کشور و هزینه های زیاد برای کشور می‌شود، اما با این اقدام تحول عظیمی در این حوزه رخ می‌دهد. در صورت استقبال پزشکان از این طرح، سهم سازمان ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب پزشکان واریز می‌شو. تاکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد پزشکان از این طرح استقبال کردند که این رقم باید به ۷۰ درصد برسد. تمامی درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه ها به سیستم نسخه الکترونیک متصل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۹۷۳ هزار و ۵۱۶ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از ۹۵ درصد دارای دفترچه هستند و از طرفی جمعیت بیمه شده استان نیز روز به روز در حال افزایش است به طوری که شهریور سال گذشته بیمه شده گان کارگری ۲۰۱  هزار نفر بودند و این عدد امسال به ۲۰۸ هزار نفر رسیده است، همچنین بیمه بیکاری از ۶ هزار و ۳۷۵ نفر در سال گذشته به چهار هزار و ۲۶۱ نفر رسیده که کاهش ۳۵ درصدی داشته است. جمعیت مستمری بگیران نیز از ۹۰ هزار و ۸۴۱ نفر به ۹۶ هزار نفر رسیده است.

حسینی با اشاره به نقش رسانه در راستای رفع مشکلات مربوط به این حوزه بیان کرد: در صورتی که رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی این طرح ها همکاری نداشته باشند قطعا نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. رسانه ها می‌توانند ۸۰ درصد بار اطلاع رسانی را انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: محدودیت واردات اتفاقات خوبی را برای صنایع رقم زده که مدیران و مسئولان نیز باید در این راستا حمایت لازم را انجام دهند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر بدهی سازمان به حوزه درمان به روز شده که اقدامی موثر برای سازمان است. سازمان تامین اجتماعی در دوره کرونا بسیار مظلوم واقع شد و ۳۰ درصد بار کرونا بر دوش سازمان قرار داشت.

وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی، با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته سه ماه استمهال برای برخی کارگاه‌ها در نظر گرفته شد و در حوزه گردشگری نیز در حال حاضر کارگاه‌ها و شرکت های وابسته به گردشگری تا ابتدای سال آینده استمهال گرفته اند و می توانند حق بیمه خود را سال اینده پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در خصوص توسعه آموزش در سطح استان گفت: با اتاق بازرگانی و کانون انجمن صنفی کارفرمایان مذاکراتی صورت گرفته و مقرر شده تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد شود که در این مذاکرات بر حوزه آموزش تاکید بسیاری شده است.

کد خبر: 3491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =