سینماها همچنان در بلاتکلیفی

طی آخرین اخبار منتشر شده قرار بود طی روز یکشنبه و با برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش آخرین وضعیت بازگشایی سینماها برای اکران زمستان مشخص شود اما با عدم برگزاری این جلسه و نداشتن هیچگونه خروجی برای اکران مشخص شد که همچنان بازگشایی سینماها در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش اتیه آنلاین به نقل از میزان، طی آخرین اخبار منتشر شده قرار بود طی روز یکشنبه و با برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش آخرین وضعیت بازگشایی سینماها برای اکران زمستان مشخص شود اما با عدم برگزاری این جلسه و نداشتن هیچگونه خروجی برای اکران مشخص شد که همچنان بازگشایی سینماها در بلاتکلیفی به سر می برد.

این در حالی است که سینماها همچنان در تعطیلی کامل به سر می برند و از سویی با انتشار فراخوان برگزاری و سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قطعی شده است، جشنواره‌ای که برگزاری آن مخالف و موافقان خاص خود را دارد. در این بین اسامی آثاری که برای حضور در فجر آتی آماده می شوند هم برای اهالی سینما جذابیت‌های خاص خود را دارد.

مشکل عمده اکران در حال حاضر علاوه بر بلاتکلیفی در بازگشایی سالنهای سینما چگونگی اکران آثاری است که از اسفند ماه سال گذشته در صف مانده اند، این صف طولانی در حالی رخ داده که سالنهای بسیاری طعم تعطیلی را چشیده اند.

بازگشایی سالنهای سینما همانقدر که می تواند برای اهالی سینما خوشایند باشد، ممکن است به فیلمسوزی حاصل از عدم حضور مخاطبان سینما بینجامد. اتفاقی که در تابستان سال جاری و در اولین بازگشایی سینما هم رخ داد و بسیاری از آثار را به مرز ورشکستگی رساند.

به عنوان مثال در حال حاضر آثار مطرح سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر دوره سی و هشتم همچنان در انتظار زمانی مناسب برای اکران هستند، آثاری همچون خورشید، درخت گردو، شنای پروانه از جمله آثاری هستند که هنوز مهلتی برای اکران پیدا نکرده اند.

سینمای کشور از اسفند ماه سال گذشته با مشکلات فراوانی روبرو بوده و همچنان بعد از گذشت ۱۰ ماه همچنان این مشکلات را پشت سر می‌گذارد، مشکلاتی که سال ۹۹ را به شکل کابوسی برای این هنر تبدیل کرده است.  

از سویی توقف چرخه اکران شکستی بزرگ برای اکثریت تولیدات سینمایی رقم زد و از سویی دیگر هم نبود امکان ساخت آثار سینمایی باعث شد تا بسیاری از هنرمندان این عرصه بیکار و یا کم کار شوند.  

تعطیلی سالن‌های سینما، اما ضربه‌ای دیگر به این هنر زد، ضربه‌ای که با تعطیلی کامل برخی سالن‌ها و تغییر کاربری آن‌ها شاید به طور واضح آینده تاریکی را پیش روی هنر هفتم قرار دهد.

بدون شک در نهایت روزی بیماری کرونا به اتمام می‌رسد، اما در آن زمان ورشکستگی و تعطیلی کامل برخی از سینماها معضلی بزرگ در چرخه اکران به وجود خواهد آورد، مشکلی که صف بلند تولیدات برای اکران را طولانی‌تر از قبل خواهد کرد.

کد خبر: 3523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =