وجود ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی برای احداث نیروگاه‌های بادی در کشور

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در کشورمان ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه های بادی وجود دارد، یکی از نقاط بادخیز برای تولید انرژی تجدید پذیر مرز بین ایران و افغانستان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در همایش انرژی‌های تجدید پذیر گفت: حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور یک ضرورت است، در حال حاضر ۳۰۰ روز آفتابی در کشور برآورد شده که به عنوان پتانسیل انرژی خورشیدی می‌توان تلقی کرد. این نسبت به کشورهای دیگر مزیت بالایی دارد و همچنین در انرژی‌های باد و زیست توده هم ظرفیت‌های بالایی داریم، ولی متاسفانه به آن نگاه ویژه‌ای نشده است.

سلاجقه تصریح کرد: با توجه به روند فعلی مصرف سوخت فسیلی توسط نیروگاه‌های حرارتی و میزان بالای مصرف آب در این نیروگاه‌ها، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر دیگر یک کار نمایشی نیست و باید جدی گرفته شود.

سلاجقه افزود: در کشورمان ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی وجود دارد، یکی از نقاط بادخیز برای تولید انرژی تجدید پذیر مرز بین ایران و افغانستان است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایجاد هزار مگاوات انرژی‌های تجدید پذیر با توجه به خشکی کشور از مصرف ۲.۸ میلیون متر مکعب آب می‌کاهد و از انتشار ۳.۷ میلیون تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری خواهد شد.

کد خبر: 35620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =