تجربه رشد ۱۰ درصدی در بخش صنعت

سخنگوی صنعت برق گفت: با وجود اعمال خاموشی در فصل تابستان، با تلاش صنعت برق، نیازهای بخش صنعت برطرف شد و در حال حاضر صنایع رشد ۱۰ درصدی در تولید را تجربه می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، خاموشی تابستانه بر قیمت سیمان و فولاد اثر گذاشت. در تابستان، قیمت این دو محصول که در صنعت ساختمان هم کارایی بسیاری دارند، در بازار رو به افزایش گذاشت. فعالان این صنایع، دلیل افزایش قیمت را اعمال خاموشی‌ از سوی وزارت نیرو اعلام کردند و در نامه‌های جداگانه‌ای خواستار تامین برق مورد نیاز این صنایع از سوی وزارت نیرو شدند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره تاثیر خاموشی‌های تابستانه بر بخش تولید به آتیه آنلاین گفت: یکی از کارهای عمده‌ای که در تابستان برای مدیریت بار انجام شد، طرح سهمیه‌بندی انرژی صنایع بود.

وی افزود: با توجه به محدودیت تامین انرژی، توانستیم این مسئله را با وزارت صمت هماهنگ کنیم و برای صنایع دسته‌بندی داشته باشیم.

به گفته رجبی مشهدی، وزارت نیرو در حوزه‌های مختلف با سهمیه‌بندی انرژی و تغییر ساعت استفاده از برق در بخش صنعت، به‌ویژه آن دسته از صنایعی که امکان کاهش تولید داشتند، نیازهای تابستانه کشور را مدیریت کرد و توانست دوران اوج بار را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی افزود: لازم می‌دانم توضیح بدهم که اغلب صنایع، اکنون که هفت ماه از سال گذشته است، یک رشد بیش از ۱۰ درصدی در تولید را تجربه کرده‌اند. مثلا اکنون رشد مصرف در صنایع فولاد و مس یا آلومینیوم، نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط اقتصادی این صنایع به دلیل اینکه صادرات دارند، وضعیت مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: رشد ۱۰ درصدی در تولید بخش صنعت، به این دلیل بود که به محض پایان یافتن تابستان، وزارت نیرو شرایط را برای تامین انرژی آنها فراهم کرد تا اگر محدودیتی در دوره تابستان داشتند، به سرعت جبران شود.

کد خبر: 35744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =