«مجمع گزینندگان» پیروزی بایدن را تأیید کرد

مجمع گزینندگان» آمریکا موسوم به کالج الکترال، پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور را تأیید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، «مجمع گزینندگان» آمریکا موسوم به کالج الکترال، پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور را تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، با تأیید پیروزی بایدن در ایالت کالیفرنیا و کسب ۵۵ رأی الکترال این ایالت، بایدن حد نصاب ۲۷۰ رأی الکترال برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را کسب کرد.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پی تأیید پیروزی وی توسط مجمع گزینندگان، گفت که به‌رغم تهدیدهای بی‌سابقه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی، منصفانه و آزاد بودن این انتخابات تأیید شد.

وی افزود که مواضع ترامپ بسیار افراطی بود و ما پیش از این هرگز مثل آن را ندیده بودیم. ترامپ از احترام به خواست مردم، حاکمیت قانون و اجرای قانون اساسی خودداری کرد.

بایدن در ادامه گفت که ترامپ از تمامی مبادی قانونی موجود برای اعتراض به نتایج انتخابات اقدام کرد و بیش از ۴۰ قاضی در سراسر آمریکا به شکایت او از طریق وکلایش گوش کردند اما همه آنها بر سر بی‌پایه بودن ادعاهای وی، اتفاق‌نظر داشتند.

وی همچنین گفت که آرای گزینشگران، نشان‌دهنده یک پیروزی واضح است.

کد خبر: 3593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =