استقبال از تئاتر ادامه دارد

تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی دهه دوم آخرین ماه پاییز را با استقبال گروه‌های تئاتری و نمایش های متنوع آغاز کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین، اواخر شهریور ماه بود که پس از چندماه توقف ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر اجازه فعالیت گروه‌های شغلی دو را صادر کرد و در همین بازه زمانی کوتاه بار دیگر هنرمندان تئاتر و گروه‌های متقاضی اجرا، خود را مهیای میزبانی از مخاطبان هنر تئاتر کردند و حالا با گذشت قریب به دو ماه از اجازه فعالیت دوباره تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش این روزها سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر دوباره شاهد اجرای گروه‌های نمایشی هستند که بعد از مدتی رکود به دلیل آغاز پیک پنجم کرونا دوباره به صحنه برگشته‌اند. به گونه ای که اکنون در آخرین ماه پاییز شاهد گرم‌تر شدن تب و تاب اجرای آثار نمایشی و حضور بیشتر مخاطبان در تماشاخانه‌ها هستیم. در ادامه آثار نمایشی مهمان تالارهای نمایشی پایتخت را مرور می‌کنیم.

نمایش «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» در تئاتر شهر

نمایش تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی که شامگاه سه شنبه دوم آذر ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد هر روز ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه می رود.در این اثر نمایشی که با نگاهی به زندگی جهان پهلوان تختی پهلوان نام آور کشتی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است (به ترتیب ورود) رضا بهرامی، مجید رحمتی، سهیل ملکی، سامان کرمی، نجلا نظریان، حسین خجسته، آروین فلاح، کهبد تاراج، مسعود حکمت آرا به عنوان بازیگر حضور دارند.

هم اکنون نمایش های «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه در تالار اصلی، «بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج در تالار چهارسو، «بیماری خانواده میم» به کارگردانی سروش طاهری در تالار سایه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر هستند.

ایوب آقاخانی با سه‌گانه پاریسی در ایرانشهر

ایوب آقاخانی که یکی از نمایشنامه‎نویسان و کارگردان‌های پرکار تئاتر به شمار می‌رود، نمایش «سه‌گانه پاریسی» را از روز چهارم در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است.او در خصوص این نمایش گفته است: نمایش «سه‌گانه پاریسی» یک نمایش معاصر اجتماعی است که وقایع آن نیمه شب سرد کریسمس در پاریس رخ می‌دهد؛ خیلی دوست داشتم این نمایش در ایام کریسمس روی صحنه برود، اما چنین امکانی در این مقطع زمانی فراهم نبود.این نمایش بیست و سومین تجربه ایوب آقاخانی درمقام نمایشنامه نویس و کارگردان است و در آن بهنام تشکرو فریدون محرابی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "باب بارا" با نوید محمدزاده در سالن استاد سمندریان

نمایش "باب بارا" به نویسندگی و کارگردانی «نیما ایمان زاده» و تهیه کنندگی نوید محمدزاده در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان به روی صحنه است.

در خلاصه این نمایش می خوانیم ما رنگیم، تلویزیون ایم، توریم، کمدیم، ما به هرچی بخوایم می تونیم تبدیل بشیم، اینجا باب باراست.بازیگران این نمایش عبارتند از: (به ترتیب حروف الفبا) ژینا احمدی، آیدا احمدی، کیان امانی، نیما ایمان زاده، الناز پولادی، سارینا تورانی، هیژا حیدری، مصطفی دولتیاری، معید رحمانی، آشیل رحیمی، مهنا زارع، ماردین زمانی، شیرزاد ساعدی، نگاه سلیمان پور، هونیا صادق ایوبی، سحر فاتحی، نونا فاطمی، کیانوش فرزین، آذین کنعانیان، شاداب کوکبی، اسرا گلمرادی، هانی لاهورپور، تارا محمدنژاد، متین محمدی، بهراد مرادی، روژینا ملک، سمیه یوسفی

اجرای نمایش "شتر مرغ" در شهرزاد

نمایش "شتر مرغ" به نویسندگی و کارگردانی محمد لهراسبی و تهیه کنندگی امیدرضا سپهری و مهدی کریمپور در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.آخرین اجرای گروه تئاتر مربع ۱۱ ، نمایش موزیکال عروس مردگان به کارگردانی امیدرضا سپهری است و این گروه در جدیدترین فعالیت خود، نمایش شتر مرغ را تهیه می کند.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: چند نفر بدون اینکه بدانند در دنیایی عجیب گیر افتاده اند. در این میان یکی از آنها مدام سعی میکند دیگران را مجاب کند که چیزی این وسط اشتباه است اما...

«تصویر مصور مظفری» در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «تصویر مصور مظفری» از روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی آغاز کرده است.

این نمایش ایرانی بخشی از زندگی مظفرالدین شاه را روایت می‌کند که سینماتوگراف را وارد ایران کرده و دلمشغولی او شده و همین امر باعث می‌شود اوضاع مملکت از دست او خارج و به دست تاجرالملوک و اتابک بیفتد.در این نمایش مجید ‌رحمتی، سعید ‌ابک، پانته‌آ مرزبانیان، امیرحسین ‌انصافی، سامان ‌شکیبا، مرتضی ‌دلداده، مرجان رضایی، مریم روح‌بخش، ساره گندمی، سارا ‌رضایی، علی ‌نجاریان، محمدحسین دلیر، محمد ‌رضایی، سجاد احمدی نیا به ایفای نقش می‌پردازند.

خانه هنرمندان میزبان نمایش «آسانسور نداره»

نمایش «آسانسور نداره» به نویسندگی «سباستین تیری» ترجمه «هومن حسین‌زاده» و کارگردانی لبخند بدیعی از نهم آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۵ اجراهای خود را در تالار استاد انتظامی مجموعه خانه هنرمندان آغاز کرده است.در نمایش کمدی «آسانسور نداره» که به شیوه «بورلسک» بر روی صحنه است، ارسطو ‌خوش ‌رزم، علی ‌عامل هاشمی و شیما ملکی به ایفای نقش می پردازند .پیش از این نمایش «آسانسور نداره»  آذر ماه ۱۳۹۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود ومورد استقبال مخاطبان تئاتر قرار گرفته بود.

روی سخنم با شماست؛ مهمان آذر ماهی عمارت ‌روبرو

باقری که پیش از این نمایش  "بیا جلوتر" را در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه برد، از ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰ هر شب  با نمایش "روی سخنم با شماست!" به صحنه تئاتر باز می‌گردد.این نمایش پس از چند  ماه تمرین به صحنه خواهد رفت و تنها بازیگر این نمایش مائده کریمیان است و دیگر عوامل نمایش در سایت تیوال معرفی شده اند.

"روی سخنم با شماست!" داستان زنی است که با خطاب قرار دادن کلمات، داستان زندگی‌اش را توصیف می کند.

«نظام آباد» از هفتم آذر در تالار محراب

نمایش «نظام آباد» به نویسندگی کهبد تاراج با کارگردانی محمدرضا اسکندری از هفتم الی سی‌ام آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد جمیله شیخی مجموعه تالار محراب روی صحنه است.

محمدرضا اسکندری، محمدرضا اسماعیلی، سعید کریمی، احمدرضا نورالهی و علیرضا ناصری بازیگران این اثر هستند.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «من هیچکدوم اینارو اونطور که باید بشناسم نمیشناسم به غیر از شاهرخ یه چیزایی رو شاهرخ گفته بود از اونا اما اسماشون رو؟ چرا یادم هست! مرتضی، امیر علی، یکیشون مریض بود اسمش حجت بود فکر کنم! شاهرخ؟ شاهرخ چی؟ کجاست؟ من از کجا باید بدونم من رفته بودم چند تا کتاب که ازش گرفته بودم رو پس بدم و قرار بود یه جوابی بهش بدم و …»

نمایش «اتاق روانی» در تالار حافظ

نمایش «اتاق روانی» به کارگردانی مهدی کاسه‌ساز و تهیه‌کنندگی رامان راد شامگاه جمعه ۵ آذر با استقبال کم‌نظیری از سوی مخاطبان اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرد.

نمایش «اتاق روانی» روایتی از انسان معاصر است که برای رسیدن به اهداف خود به سختی تلاش می‌کند اما به راحتی همه‌چیز را از دست می‌دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «دیگه خاکی نمونده، همه رو بردن. فقط یه دیوار نصفه نیمه‌س که باید خرابش کنیم... .»مجید رمضان نسب، سینا منتظری، محمد حسین کیا، امیر محمد میرزامهدی، محمد رضا مراد، الناز عطایی، کیمیا نصیری، عاطفه‌ موسوی، یلدا دهقانی، نازنین کریمی رامشه، سپنتا پزشکی، امیر کرمانی، دایانا عسگری، کاوه توکلی، احسان اسمائیلی، صادق گل علیزاده، پارسا تنها، محسن فریادیان، نگین بیگمرادی، نگین ازادی، مهسا رفیعی، فاطمه انصاری، مهشید عظیمی، مهسا عظیمی، دنیا تیموری از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

«سوتیراس» در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش «سوتیراس» به نویسندگی و کارگردانی شایان قنادزاده و تهیه‌کنندگی سعید سروش‌نیا از ۲۵ آبان ماه الی ۱۷ آذر در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

در خلاصه داستان «سوتیراس» آمده است: «بعید میدونم کسی تا به حال اسم اون سرزمین رو نشنیده باشه…پادشاهی باشکوه سوتیراس…می‌گن تکه‌ای از بهشت موعود بوده…»نازنین دیده‌ور، حسین فتاحی، امین سخنور، مجتبی امین عسگری، جواد دارایی، سید عبدالله حسینی، پویا ترکمندی، محمدرضا رضایی، رضا امیررضایی، شتیان قنادزاده، هادی شاکری، پژمان شبگرد، مصطفی یگانه؟، مهدی قاسمی خاتونی، سهیل سلمانی، سحر باقرآبادی، فاطمه سلطانی، علی همایونی‌فر، ندا محمودلو، فاطمه یزدانی، معصومه پورنورام، آناهیتا امیر عسگری و صادق سعادت بازیگران این نمایش هستند.

«پنگوئن، مرغ دریایی و چند پرنده‌ دیگر» در عمارت نوفل لوشاتو

«پنگوئن، مرغ دریایی و چند پرنده‌ دیگر» به کارگردانی میثم عبدی از ۱۴ آذر اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

میثم عبدی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر نمایش جدید خود را بعد از ۴ سال روی صحنه می‌برد. وی پیش از این «کمدی استشمامات»، « آندورای تئاتر اشتباهات»، «کمدی اتفاقات» را کارگردانی کرده است.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «روایت غیرخطی از آخرین روز زندگی مشترک یک زوج و جشن خداحافظی آنها در حضور دوستانشان که با اتفاقات عجیبی همراه می‌شود ... .»

کد خبر: 37513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =