کوتاهی ایران در توسعه تجارت و صادرات به کشورهای منطقه

رضازاده گفت: ترکیه که در حال حاضر سهم ۳۰درصدی از بازار سوریه را دارد همان کشوری است که اختلافات مرزی و سیاسی با این کشور داشته و دارد ولی این نشان میدهد که ما در زمینه توسعه صادرات کوتاهی کردیم.

یعقوب رضازاده؛ عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با سهم ۳ درصدی ایران از بازار سوریه گفت: سیستم تجارت و توسعه اقتصادی کشورهای همسایه مثل سوریه و لبنان که مرزهای زمینی مشترک با ما نداشته ولی اشتراکات مذهبی و عقیدتی دارند در حال پیشرفت است در زمان سخت جنگ ایران به سوریه کمک کرد ولی در حال حاضر سایر کشورها سهم بیشتری از بازار این کشور نسبت به ایران دارند، اگر ایران نبود همچنان دست داعش گرفتار بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه دیپلماسی اقتصادی ایران ضعیف است و این موضوع مربوط به این دولت نیست ولی یکی از دیدگاه‌های رییس جمهور، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ترکیه که در حال حاضر سهم ۳۰درصدی از بازار سوریه را دارد همان کشوری است که اختلافات مرزی و سیاسی با این کشور داشته و دارد ولی این نشان میدهد که ما در زمینه توسعه صادرات کوتاهی کردیم و رد پای محکمی از خود بر جای نگذاشته ایم که عملکرد ضعیف ایران را در این زمینه شاهد هستیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: امیدواریم با برنامه های دولت سیزدهم که با رویکرد جدید تعامل، مذاکره و توسعه تجارت با کشورهای منطقه کار خود را آغاز کرده است بتوانیم این مسئله را حل کنیم.

کد خبر: 37625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =