سند ساماندهی معتادان متجاهر تدوین شود

شهردار تهران با اشاره به اهمیت و اولویت ساماندهی زنان معتاد، خواستار تدوین سند مدیریت راهبردی معتادان متجاهر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی در جلسه بررسی آسیب ها و معضلات اجتماعی با رویکرد جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران با تاکید بر اینکه باید دست به دست دهیم تا کار موضوع ساماندهی این افراد را به سرانجام برسانیم، گفت: با حضور نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه بامواد مخدر، سازمان زندان ها و شهرداری در این جلسه تصمیم مناسب و تقسیم بندی های لازم در حوزه مسئولیت ها مشخص می شود.

وی افزود: در گام اول، جمع آوری معتادان متجاهر نزدیک به ۱۰ هزار نفر ظرفیت نیاز دارد و با توجه به اهمیت ساماندهی معتادان با زخم باز و زنان معتاد باید ظرفیت مراکز پذیرش زنان معتاد را افزایش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به تعیین و تکلیف خانه های پلاک قرمز(محل تجمع معتادان) ادامه داد: باید در این زمینه از همکاری دستگاه قضایی استفاده و با اخذ حکم قضایی، منشا آلودگی و صورت ماجرا را از بین برد.

وی با تاکید بر این نکته که باید در گام بعدی هویت یابی، سم زدایی، ارتباط با خانواده و مهارت آموزی معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد، افزود: جلسه امروز ناظر بر این موضوع است که معتادان متجاهر با چه زمان بندی ساماندهی شوند تا دیگر در شهر نباشند و نکته دیگر از بین بردن کانون تجمع آن هاست تا دیگر برخی محله‌ها جذابیتی برای رجوع مجدد معتادان متجاهر نداشته باشد که باید در این مورد تمهیدات لازم را داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به رفع مشکلات مددسراهای تهران، گفت: ظرفیت مددسراها برای افراد بی خانمان است و حضور معتادان درآنجا به این دلیل است که جایی برای نگهداری آنان وجود ندارد.

زاکانی با بیان اینکه گام دوم، تهیه سندی در حوزه ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر است که باید هرچه زودتر آماده شود، اعلام کرد: در ادامه موضوع غربالگری نیز دارای اهمیت است که این اقدام به عهده سازمان بهزیستی است و باید بازبینی های لازم در آن انجام تا هزینه ها در این زمینه کاهش پیدا کند.

زاکانی بیان کرد: در بخش تعیین تکلیف خانه های پلاک قرمز زحمت با ناجا است که تمامی این پلاک ها را اعلام کند تا شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد زیرا حل و فصل این معضل تمهیدات خاصی می طلبد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان ها نیز گفت: با مسئولان بیمارستان ها مذاکره می کنیم تا ظرفیت های لازم در زمینه پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شود.

کد خبر: 37678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =