پرستار رکن اصلی درمان

سرپرستار بخش کرونای بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهدای کارگر یزد، پرستاران را یکی از ارکان اصلی درمان توصیف کرد که نقش پررنگی در خدمت‌رسانی به بیماران هم از نظر جسمانی و نیز روانی برعهده دارند و اینک در شرایط کرونا، مردم با مشاهده فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های پرستاران در نجات جان بیماران، بیش از پیش به ارزش و مقام پرستاری پی برده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رضا هاتفی با اشاره به فعالیت ۲۱ نیروی پرستاری در بخش کرونای بیمارستان شهدای کارگر یزد، افزود: پرستاران این بخش با فعالیت مضاعف و در شیفت‌های متوالی، کمبود نیرو را جبران کرده و در شرایط سخت کرونا، بیماران را تنها نگذاشتند. متأسفانه کمبود نیروی پرستاری یکی از معضلات کشوری به شمار می‌رود و این مسأله سبب شده است تا فعالان این عرصه، علاوه بر تحمل دشواری‌های حرفه به عنوان خصیصه ذاتی خدمات پرستاری با قبول اضافه‌ کار در شیفت‌های طولانی، این کمبود نیرو را جبران کنند.

وی همچنین کمبود برخی دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی را به‌ویژه در آغاز همه‌گیری از مهمترین مسائل پیش‌روی پرستاران برشمرد و گفت: کمبود دستگاه‌هایی از جمله اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) استرس زیادی را بر کادر درمان و نیز پرستاران وارد کرده بود که خوشبختانه با تمهیدات مدیران ارشد سازمان و استان، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

سرپرستار بخش کرونای بیمارستان شهدای کارگر یزد اظهار کرد: می‌خواهم بگویم، پرستاران در شرایطی به ایفای وظایف خود پرداختند که دشواری‌هایی مانند ازدحام بیماران و کمبود نیرو و تجهیزات وجود داشت؛ اما آنها توانستند با پی‌بندی به تعهدات حرفه‌ای خویش پیروز میدان مبارزه با کرونا شوند.

هاتفی ادامه داد: این مسائل تنها بخشی از مشکلات پرستاری در محیط کاری را تشکیل می‌دهد. بخش دیگر مربوط به حضور آنها در خانه و ایفای مسئولیت خانوادگی است که در شرایط کرونا، بسیار سخت‌تر از گذشته شده است. تماس مکرر با بیماران کرونا، احتمال ابتلا یا انتقال بیماری را در آنها قوت بخشیده و از این‌رو حضور آنها در کنار اعضای خانواده، به چالشی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، دریافتی نابرابر پرستاران در مقایسه با همتایان خود در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، نمی‌تواند پاسخگوی زحمات پرستاران از منظر مادی باشد و همین مسأله گواه آن است که پرستاران مسئولیت حرفه‌ای خویش را در مرتبه اولی قرار داده‌اند.

کد خبر: 37685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =