تصمیم تامین اجتماعی در قبال کارگران بجا بود

محبی نجم آبادی گفت: در اغلب موارد که کارفرما فوت میکند کارگران با مشکلات بیمه ای متعددی روبرو میشدند که به نظر بنده این تصمیم سازمان تامین اجتماعی بسیار مفید واقع خواهد شد.

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با مصوبه اخیر سازمان تامین اجتماعی مبنی بر نحوه محاسبه و دریافت حق بیمه از ورثه کارفرمایان متوفی گفت: این کار سازمان بسیار خوب، بجا و قابل تقدیر است زیرا در راستای رفع یک نقص انجام شده است.

وی ادامه داد: اینگونه دستورات به معنای نگاه عملیاتی به قوانین است و در بسیاری از موارد باید تنقیح قوانین صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جاهایی که قانون سکوت دارد میتوان با اخذ تصمیمات و مصوباتی این سکوت را بشکنیم که این مورد نیز جزو همان سکوت ها بود که سازمان تامین اجتماعی با صدور دستوری آن را تعیین تکلیف کرد.

محبی نجم آبادی گفت: در اغلب موارد که کارفرما فوت میکند کارگران با مشکلات بیمه ای متعددی روبرو میشدند که به نظر بنده این تصمیم سازمان تامین اجتماعی بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی گفت: از جناب عبدالمالکی وزیر محترم کار که جوان هستند و برنامه های خوبی برای این سازمان نیز دارند توقع نیز این است که مشکلات مردم را اولویت بندی کرده و بر این اساس پیش روند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: از جناب آقای موسوی مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز تشکر میکنم که با این تصمیم درستی که گرفتند سبب میشوند که کارگران عزیزمان کمی از دغدغه هایشان کمتر شود.

به گزارش آتیه آنلاین؛ براساس دستور اداری صادر شده توسط میرهاشم موسوی در صورت فوت کارفرما تا زمانی که شخص معینی به عنوان کارفرما معرفی نشود، همه وراث و شرکا کارفرما به شمار می‌روند و ابلاغ‌ها باید به همه آنان صورت پذیرد. در خصوص استمرار بهره‌مندی کارگران شاغل در کارگاه از حقوق قانونی نیز بدیهی است، فوت کارفرما اخلالی در حقوق کارگران ایجاد نمی‌کند. به بیان دیگر، بهره‌مندی از معافیت‌ها و حقوق قانونی، وابسته به وضعیت کارگاه است و با تعییر قهری یا قراردادی کارفرما، معافیت‌ها و حقوق قانونی از بین نمی‌رود.
پایان پیام/

کد خبر: 37854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =