دیدار روسای اتاق تعاون ایران و اتحادیه بین‌المللی تعاون

رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه سی و سومین کنگره جهانی تعاون در شهر سئول کره جنوبی، به نمایندگی از نهضت تعاون ایران، با آریل گوارکو رئیس اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آتیه انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این دیدار که به درخواست ICA و با هدف تقویت تعاملات میان دفتر جهانی ICA و اعضای تاثیرگذار برگزار شد، رئیس اتحادیه بین المللی تعاون ضمن ابراز خرسندی از موفقیت اتاق تعاون ایران در کسب کرسی هیئت مدیره اتحادیه بین المللی تعاون ICA-AP، از تلاشها و فعالیتهای پررنگ اتاق تعاون ایران در تعامل با نهضت جهانی تعاون قدردانی کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری اجلاس و کنگره منطقه ای تعاون در سال ۲۰۱۸ در تهران توسط اتاق تعاون ایران، آن را نقطه عطفی در ارتقای جایگاه ایران در نهضت جهانی تعاون دانست و از عدم امکان حضورش در آن رویداد به صورت فیزیکی، به عنوان فرصتی از دست رفته یاد کرد و از برنامه‌ریزی برای حضورش در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه این ملاقات، رئیس اتاق تعاون ایران نیز ضمن تشکر از نگاه ویژه دفتر جهانی ICA به ایران، از عزم جدی بخش تعاون ایران برای گسترش تعاملات در سطح بین المللی و با دفتر جهانی اتحادیه بین المللی تعاون خبر داد. رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه این نشست به چالش‌های اقتصادی اخیر اشاره و از همراهی دفتر جهانی ICA در این مسیر، تقدیر و تشکر کرد. عبداللهی در ادامه به بخشی از اقدامات و برنامه‌های اتاق تعاون ایران در سطح ملی و بین المللی اشاره داشت.

گفتنی است، گوارکو ضمن ابراز امیدواری از تقویت هر چه بیشتر جایگاه ایران در نهضت جهانی تعاون، بر گسترش هر چه بیشتر تعاملات ایران با دفتر جهانی به عنوان کشوری تاثیرگذار در عرصه تعاون، تاکید کرد.

خاطرنشان می شود،   در این دیدار و در قالب هیئت اعزامی اتاق تعاون ایران به سئول جهت شرکت در کنگره جهانی تعاون، مقامات عالیرتبه دولتی از ایران شامل مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون همکاری بخش تعاون دو کشور پرداختند.

کد خبر: 37903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =