پرستاران؛ سربلندان نبرد کرونا

آنگاه که ناقوس وحشت کرونا در جهان طنین‌انداز شد، این فرشتگان سپیدپوش بودند که بیماران را مهربانانه تیمار کرده و جان بسیاری را نجات دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، امسال در حالی به استقبال روز پرستار می‌رویم که قریب به دو سال از همه‌گیری بیماری کرونا می‌گذرد؛ بیماری‌ای که به دلیل نوظهور بودن و قدرت سرایت، رعب و وحشت در دل مردمان انداخت و بسیاری از افراد درگیر را راهی مراکز درمانی کرد؛ اما پرستاران دست یاری خویش را دراز کرده و در تمامی ‌مراحل بیماری و افت‌وخیزهای ویروس، با قبول مرارت‌ و سختی‌ها به کمک بیماران شتافتند. اینک در شرایط عادی بیماری به دلیل انجام واکسیناسیون فراگیر، پرستاران سربلند از نبرد کرونا، ایثارگری‌ها و رشادت‌های خود را به دنیا اثبات کردند.

معاون تأمین خدمات درمانی اداره‌کل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، پرستاران را ایثارگران عرصه سلامت توصیف کرد که در شرایط سخت کرونا توانستند جلوه‌گر عشق و نوعدوستی باشند و صبورانه و بی‌ادعا با تأسی از اسوه صبر و شکیبایی بزرگ بانوی کربلا، به کمک انسان‌های دردمند بشتابند.

دکتر سیدمجید صادقی‌راد با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار پرستار در مراکز درمانی تابعه تأمین‌اجتماعی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این تعداد شامل عناوین شغلی پرستار، کارشناس هوشبری، کارشناس اتاق عمل، بهیار، بهدار و... است.

وی مسأله کمبود نیروی انسانی پرستاری را از مشکلات فراگیر در کشور عنوان کرد و گفت: در تأمین‌اجتماعی مسأله کمبود نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی‌های گسترده‌ای است که در سال‌های اخیر رخ داده است. سازمان از طریق آزمون استخدام که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، توانست تا حدودی این کمبود را جبران کند و همچنان مسأله استخدام، پیگیری می‌شود. از سوی دیگر برای جایگزین شدن نیروهای خروجی ناشی از مرخصی زایمان و...، به مدیریت‌ درمان استان‌ها تفویض اختیار داده شده تا نیروهای جایگزین را تأمین کنند.

معاون تأمین خدمات درمانی اداره‌کل درمان مستقیم، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا ضریب استانداردهای نسبت پرستار به تخت‌های بستری که در بخش‌ها و واحدهای مختلف تأمین‌اجتماعی میزان متغیری دارد، رعایت شده و کمبودها برطرف شود.

صادقی‌راد در خصوص مسأله یکسان‌سازی دریافتی پرستاران با همتایان کادر وزارت بهداشت، تصریح کرد: با توجه به الزام‌های قانونی، اصلاح احکام حقوقی کادر پرستاری سازمان درحال پیگیری است و از طریق مراجع ذی‌ربط در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

وی مهمترین برنامه‌های آینده حوزه پرستاری را پیگیری برای جذب و به‌ کارگیری نیروی مازاد مراکز درمانی برشمرد و افزود: همچنین علاوه بر پیگیری اقدامات انجام شده برای متناسب‌سازی احکام حقوقی کادر پرستاری، اجرای ضابطه نوبت کاری پرسنل درمان از تاریخ مصوب پرداخت مابه‌التفاوت پرداختی‌ها، پیگیری می‌شود.

کد خبر: 38251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =