مشکل کم آبی با اتحاد و اعتماد مردم و مسئولان، قابل حل است

نائب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورهای کویری توانسته اند با مدیریت مصرف با بحران کم آبی مقابله کنند.

معصومه پاشایی بهرام؛ نائب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو آتیه‌آنلاین در رابطه با مشکل کم آبی در کشور گفت: کمبود آب در کشور یکی از مشکلات اساسی است که لازمه آن مدیریت منابع آبی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که قانون می نویسیم بیشتر برای فقرا و قشر ضعیف جامعه است به طور مثال نمی شود که ثروتمند در کنار استخر پر از آب خود بنشیند بعد ما به فقیر بگوییم که در مصرف آب صرفه جویی کن. اگر قرار بر صرفه جویی باشد باید همه این کار را انجام دهند.

پاشایی بهرام گفت: کشوری به پهناوری روسیه که تکنولوژی بیشتری نسبت به ایران دارد بسیاری از محصولات کشاورزی خود را به صورت گلخانه ای از ایران وارد می کند. آیا آب ندارد یا تکنولوژی؟

وی افزود: پیش بینی ما باید برای شرایط سختتر از این باشد زیرا در غیر این صورت نمی توانیم مدیریت درستی داشته باشیم. بسیاری از کشورهای کویری توانسته اند با مدیریت مصرف با بحران کم آبی مقابله کنند. در این راستا مجلس نیز باید همکاری و همراهی کند و نگاه منطقه ای و قومی را کنار بگذارد و مسئولان و بزرگان کشور باید اجازه دهند که آب مدیریت شود.

نائب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقلیم در حال تغییر است و قرار نیست که چون سالها در یک منطقه ای برنج کاشته می شد باز هم همین کار ادامه داشته باشد. باید به مردم توضیح دهیم که مشکل چیست و شاید یکی از اصلی ترین معضلات کشور ما این است که برخی مسئولان با مردم رو راست نیستند در حالی که مردم ایران منطقی هستند.

پاشایی بهرام در پایان بیان کرد: مردم و مسئولین می توانند با اتحاد و اعتماد به همدیگر مشکل کم آبی را حل کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 38467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =