انفجار شدید در لبنان

انفجار مهیبی عصر سه شنبه بیروت پایتخت لبنان را به لرزه درآورد. وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون حدود ۶۴ نفر کشته و بیش از ۳۶۰۰ نفر مجروح شده اند.

انفجار مهیبی عصر سه شنبه بیروت پایتخت لبنان را به لرزه درآورد. وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون حدود ۶۴ نفر کشته و  بیش از ۳۶۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. در حالی که هنوز ماهیت دقیق این انفجار شدید در لبنان مشخص نشده، برخی منابع ازجمله شبکه خبری اسکای نیوز عربی انفجار بیروت را ناشی  از وقوع دو انفجار پی در پی در یک انبار مواد منفجره اعلام کردند و شبکه المیادین نیز اعلام کرد که این انفجار اقدامی تروریستی نیست.
جزئیات وقوع انفجار حاکی از آن است  که این انفجار در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت رخ  داد و به فاجعه ای در پایتخت  و حومه ان منجر شد و بازتاب آن  به مناطق مختلف لبنان تا قبرس هم رسید. بر اساس این گزارش به نقل از منابع لبنانی، براثر این انفجار که برخی منابع از آن به دو انفجار پی در پی تعبیر کردند، شمار زیادی از افراد کشته و مجروح شده اند که وزیر بهداشت لبنان تاکنون آنها را نزدیک به ۳۰۰۰ نفر اعلام کرده است.
علاوه براین خسارت بزرگی به محل وقوع انفجار وارد شده و بیشتر ساختمان های مجاور محل وقوع انفجار تخریب شده است. «جورج کتانی» مدیرکل صلیب سرخ لبنان در این باره به المیادین گفت: روند تخلیه مجروحان و مصدومان همچنان ادامه دارد و عملیات نجات با موانع زیادی روبروست.

وی افزود: قربانیان و مصدومان این انفجار در همه خیابان ها و مناطق دور و نزدیک انفجار دیده می شوند. ما شاهد یک فاجعه بزرگی هستیم و هنوز آمار قربانیان معلوم نیست. کتانی خاطرنشان کرد: فاجعه بزرگی رخ داده و شمار قربانیان واقعا بالاست.

از سوی دیگر برخی منابع خبری لبنان از جمله شبکه خبری المیادین با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش دادند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از انفجار، شورای عالی دفاع این کشور را به نشست اضطراری در کاخ بعبدا دعوت کرد. حسان دیاب نخست وزیر لبنان نیز روز چهارشنبه را برای قربانیان انفجار روز عزای ملی اعلام کرد.
در حالی که شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا از انفجار در بندر بیروت خبر داده، شبکه الجزیره قطر گزارش داد که این انفجار در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان روی داده است.

کد خبر: 391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =