راهکارهای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران

عباسی گفت: وضعیت ما از لحاط دارا بودن منابع انرژی خوب است ولی در اتلاف انرژی جایگاه بسیار بالایی داریم.

فریدون عباسی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با بالا بودن میزان مصرف انرژی در کشور نسبت به سایر کشورهای جهان گفت: رسیدن به مصرف بهینه در کشور اراده قوی مردم و مسئولین را می طلبد.

وی ادامه داد: مسئولین میتوانند با حمایت از بخش خصوصی و توجه به نظرات آنها در این حوزه، راندمان نیروگاه ها را افزایش دهند، خودروهای بهتری بسازند، مانع از مصرف زیاد سوخت در خودروها شوند، خودروهای برقی را تولید و نگاه جدی تری به آنها داشته باشند.

عباسی تصریح  کرد: وزارت صمت به جای شعار دادن میتواند با اصلاح 2 موضوع؛ ابتدا کولرهای گازی پنجره ای را از رده خارج و کولرهای اسپلیت کم مصرف را جایگزین آن کند که با این کار میزان مصرف برق در تابستان کاهش پیدا میکند و دیگری؛ تولید بخاری‌های استاندارد با راندمان بالا و از رده خارج کردن بخاری های قدیمی که صرفه جویی در مصرف گاز در زمستان را سبب میشود، میتواند شدت مصرف انرژی در کشور را مدیریت و کاهش دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست های تشویقی در بهینه سازی نیروگاه ها برای افزایش راندمان آنها، اضافه کردن سیکل ترکیبی به نیروگاه ها از جمله موارد دیگریست که میتوان شدت مصرف انرژی را کاهش داد.

وی بیان کرد: وضعیت ما از لحاظ دارا بودن منابع انرژی خوب است ولی در اتلاف انرژی جایگاه بسیار بالایی داریم.

عباسی تاکید کرد: سالیان سال است که گازهای فلر در حال سوخت هستند ولی در هیچ جای دنیا این کار انجام نمیشود چنانچه وزارت نفت توانایی جمع آوری این گازها را نداشت اگر رایگان هم در اختیار بخش خصوصی قرار میداد میتوانست عملکرد بهتری در زمینه های دیگر داشته باشیم.

پایان پیام/

کد خبر: 39173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =