نگرانی مقام‌های آمریکایی از توسل ترامپ به زور برای تغییر نتایج انتخابات

چند مقام ارشد آمریکایی اذعان داشتند بیم آن دارند که رئیس‌جمهوری این کشور برای تغییر نتیجه انتخابات به سؤاستفاده از قدرتش روی بیاورد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، چند مقام ارشد آمریکایی اذعان داشتند بیم آن دارند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور برای تغییر نتیجه انتخابات به سؤاستفاده از قدرتش روی بیاورد.

مسئولان ارشد دولت آمریکا بسیار نگران هستند که مبادا دونالد ترامپ فعلی از قدرت دولتی سؤاستفاده کند تا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر دهد.

این پایگاه خبری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «ترامپ زمان بسیار زیادی را با کسانی می‌گذارند که به نظریه‌پرداز توطئه و شکاک بودن مشهور هستند و به سؤاستفاده آشکار از قدرت، تشویق می‌کنند.»

نگرانی مسئولان کاخ سفید این است که ترامپ به اتخاذ ایده «مایکل فلین»، مشاور پیشین امنیت ملی خود برای اعمال حکومت نظامی، استقرار ارتش و تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، تمایل دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «زمانی که ترامپ به بازنشر توئیت‌های محتوی تهدیدها برای زندانی کردن سیاسیون و صحبت کردن با افراد دارای توهم توطئه می‌پردازد، غیرممکن است که درباره پایان این ماجرا نگران نشد.»

آکسیوس همچنین در ادامه به نقل از مقام دیگری نوشت که در جلسه روز جمعه ترامپ با مشاوران و دستیاران خود، از یک مقام وزارت امنیت داخلی درباره احتمال توقیف دستگاه‌های شمارش آرا سوال کرده و او نیز پاسخ داده که این وزارتخانه صلاحیت لازم برای این اقدام را ندارد.

کد خبر: 3969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =