تاکید بر پیوست عدالت در حوزه سلامت

شب گذشته و در دوازدهمین سفر رییس جمهور و اعضای دولت، نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در حاشیه این نشست گفت: در سفر هیات دولت به استان یزد، وزیر بهداشت به دو شهرستان در دورترین نقطه نسبت به مرکز استان یزد یعنی خاتم و مروست سفر و مشکلات مردم را جهت طرح در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهور، بررسی کرد.

وی افزود: در این سفر برخی از معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز حضور داشتند. معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد حاضر شد و مهندس رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به همراه برخی مدیران در طول دو روز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان و خوابگاه‌های دانشجویی یزد را بازدید کردند و جمع بندی بازدیدها و بررسی‌های مشکلات، در جلسه هیات رییسه این دانشگاه با حضور وزیر بهداشت ارائه و مشکلات و کمبودهای مربوط به فضای فیزیکی، پرداختی‌ها، سرانه فضای آموزشی و نیروی انسانی مطرح و بررسی شد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت تصریح کرد: مقرر شد که کارگروه ویژه‌ای در وزارت بهداشت به منظور پیگیری مشکلات و مصوبات سفرهای استانی تشکیل و مشکلات حوزه سلامت استان‌ها از جمله یزد که مقصد دوازدهمین سفر هیات دولت بوده، برطرف شود.

پورحسینی تاکید کرد: پیوست عدالت یکی از توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت بود. وزیر بهداشت نیز در سفرها و برنامه‌هایش، تاکید ویژه‌ای بر پیوست عدالت در حوزه سلامت دارد که با رعایت دستورالعمل‌ها و سطح بندی خدمات، شاهد توسعه متوازن و دسترسی مردم همه مناطق کشور به مراکز و خدمات بهداشتی و درمانی باشیم.

وی ادامه داد: در توزیع امکانات و نیروی انسانی باید پیوست عدالت وجود داشته باشد. تاکید مقام معظم رهبری نیز این بود که توزیع پزشک در مناطق محروم و کمتر برخوردار با دقت بیشتری انجام شود که این‌ها مصادیق پیوست عدالت است و وزیر بهداشت نیز در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مسئولان این دانشگاه خواست که در تمام شهرستان‌ها، امکانات و خدمات به صورت متوزان و عادلانه، توزیع کنند.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از بازدیدهای خود از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان یزد، گفت: باید تاکید ویژه‌ای بر مانع زدایی و رفع موانع در حوزه سلامت داشته باشیم. مقام معظم رهبری امسال را سال مانع زدایی‌ها نام‌گذاری کرده‌اند و ما نیز باید موانع حضور مردم یعنی خیریه‌ها و بخش خصوصی در حوزه سلامت را از طرق مختلف، برطرف کنیم.

وی از مشارکت خیّرین در حوزه سلامت استان یزد تقدیر و خاطرنشان کرد: یزد می‌تواند فرصتی برای الگوسازی حضور خیّرین در حوزه سلامت باشد کما اینکه تاکنون نیز خیّرین در این استان، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند؛ البته می‌توان در حوزه‌های بهداشت، آموزش و دانشجویی نیز از ظرفیت بی نظیر خیّرین استفاده کرد.

کد خبر: 39756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =