تشکیل گروه‌های داوطلب مدیریت بحران در مساجد تهران

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل گروه های دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله) مدیریت بحران در یک هزار و ۷۰۰ مسجد پایتخت خبر داد.

 به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی نصیری در نشست بررسی پیش نویس طرح تشکیل "گروه های دوام" (داوطلب واکنش اضطراری محله) مسجد محور که در محل این سازمان برگزار شد، تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ پیشگیری، آمادگی، ایمنی، خود امدادی و دگرامدادی، ایجاد و تقویت آگاهی و آمادگی شهروندان و محلات شهر تهران با تاکید بر حوادث طبیعی در یک هزار و ۷۰۰ مسجد شهر تهران اجرا می شود.

وی در این نشست با بیان اینکه آموزش شهروندان و تشکیل گروه‌های داوطلب مردمی در سطح محلات یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه مدیریت بحران است، افزود: مدیریت بحران باید به دست مردم انجام شود و دولت وظیفه تسهیل گری، ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات را بر عهده دارد، از این رو آموزش شهروندان بسیار با اهمیت و ضروری است.

نصیری با اشاره به اینکه شهرداری تهران (سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران) موظف به تشکیل گروه‌های داوطلبانه و مردمی مدیریت بحران در سطح محلات شهر تهران است، افزود: گروه های دوام توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طی سالیان گذشته تشکیل و ساماندهی شده و نیاز است که بر اساس درس آموخته ها نقاط قوت و قابل بهبود آن شناسایی شود.  

بر اساس این گزارش، مرحله اول این طرح، شامل تشکیل یک گروه دوام در هر مسجد محله است که با احتساب ۳۵۳ محله و آموزش حداقل ۱۰ نفر در هر مسجد،  پیش بینی می شود در ۶ ماه ۳ هزار و ۵۳۰ نفر نیروی داوطلب جهادی با محوریت مسجد محله خود، آموزش های تخصصی پیرامون مواجهه با بحران را فرا گیرند.

استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی و محلی در مراحل مختلف مدیریت جامعه بحران شهر تهران، همکاری اثربخش شهروندان با سازمان های خدمات رسان و واکنش اضطراری مدیریت بحران در سطح شهر، تشکیل تیم های مردمی واکنش سریع در زمان وقوع بحران ها، گسترش آموزش های عمومی، آگاهی از مخاطرات و مقابله با بحران ها در سطح محلات، از دیگر اهداف تشکیل این طرح است.

کد خبر: 39905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =