احتمال هدررفت سرمایه ایرانیان با خرید ملک در کشورهای همسایه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید با اعتمادسازی، اجازه خروج سرمایه از کشور را ندهیم تا منابع‌مان در داخل حفظ شود.

احمد دنیا مالی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه علیرغم تورم موجود این کشور، گفت: خروج سرمایه از کشور یک موضوع مهم و گسترده است که اخیرا شاهد این هستیم که ایرانیان شوق زیادی برای خرید ملک در ترکیه و امارات دارند.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین خاصی که این کشورها دارند، محدودیت هایی برای خارجی‌ها داشتند و تاکنون پرونده‌های زیادی در رابطه با متضرر شدن ایرانی‌ها داشتیم که نتوانستند از لحاظ حقوقی از حق خود در آن کشورها دفاع کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید با اعتمادسازی، اجازه خروج سرمایه از کشور را ندهیم تا منابع‌مان  در داخل حفظ شود. البته اقداماتی نیز در این راستا در قالب سیستم‌های بانکی و مشوق‌های دیگر در حال انجام است.

دنیامالی بیان کرد: بحران اقتصادی فعلی در ترکیه که این کشور را با تورم روبرو کرده است به ترک ها کمک می‌کند تا در حوزه صادرات فعال‌تر شوند و بتوانند ارزش لیر در برابر دلار را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌ها در داخل حفظ شوند دیگر نیازی به گرفتن وام از خارجی‌ها نداریم، افزود: بحران‌های سیاسی در کشورها گاها آنها را مجاب به برخوردهای غیراصولی با اتباع خارجی می‌کند  و این تهدید همیشه وجود دارد، به عنوان مثال؛ رژیم بعث عراق قبل از انقلاب اموال ایرانیان مقیم این کشور را مصادره و آنها اخراج کردند.

وی تاکید کرد: چنانچه شرایط برای کشوری بحرانی شود، قطعا در مرحله اول از افراد تابع خود حمایت می‌کنند و حتی اگر اتباع خارجی پرونده حقوقی در آن کشورها داشته باشند، قطعا به نفع مردم خود رای صادر خواهند کرد.

دنیامالی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی آسیب‌هایی نیز دارد زیرا مباحث حقوقی فراتر از یک معامله ساده است ولی از سوی دیگر نیز نباید به‌طور کامل نگاه بدبینانه داشته باشیم، زیرا افراد و بازرگانانی هستند که ایرانی ولی ساکن فلان کشور هستند ولی در کارهای اقتصادی و تجاری ما را یاری میکنند.

کد خبر: 40052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =