کمیته پایش سند توسعه تعاون تشکیل شد

کمیته پایش سند توسعه بخش تعاون با حضور خبرگان بخش تعاون و اساتید برجسته علمی کشور در اتاق تعاون ایران تشکیل شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، کمیته پایش متشکل از کارشناسان و خبرگان حوزه تعاون همچنین اساتید برجسته علمی کشور در راستای تهیه شاخص های عملکردی برای ارزیابی نحوه اجرا سند توسعه بخش تعاون، شناسایی نقاط ضعف و قوت و علل عدم تحقق و موانع پیش روی سند همچنین ارائه پیشنهادات برای هماهنگی و تسهیل در اجرای سند، در اتاق تعاون ایران تشکیل شد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه تعاون، یکی از مهمترین عوامل مهم عدم تحقق سهم بخش تعاون در اقتصاد، نحوه اجرای قوانین و مقررات بخصوص سند توسعه بخش تعاون است که مطابق با بند الف ماده ۹ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۹۱ توسط هیات وزیران  تصویب و به دستگاه های اجرائی نیز ابلاغ شده است.

ولی در طول برنامه پنجم و ششم اثر مثبتی از این سند راهبردی و مهم بخش تعاون که مشتمل بر خط مشی و برنامه ها و احکام اجرائی است توسط فعالان اقتصادی دیده نشد.

به همین منظور این مطالبه جمعی در  جلسه مشترک با رئیس جمهور محترم مطرح و مورد تاکید و پیگیری ایشان نیز قرار گرفت. در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان یکی از محور های مهم برای پیگیری جهت تحقق اهداف تعیین شده در این سند در دستور کار اتاق تعاون ایران قرار گرفت.

خاطرنشان می شود، اتاق تعاون ایران بنا به وظایف مقرر در  بند “د ” ماده(۹۱) قانون اجرای سیاست های کلی اصل(۴۴) که موظف است نسبت به پایش و پیگیری اجراء سیاستهای کلی اصل‌چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و ارائه گزارش‌های لازم به شورای‌ عالی اجراء سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی اقدام کند.

کد خبر: 40302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =