تاثیر تربیتی اسباب‌بازی ها بر کودکان

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در حوزه تولید اسباب بازی نکته مهم توجه به طراحی اسباب بازی و سرگرمی است و هر کشوری با توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی و آموزشی خود روی این موضوع تحقیق و پژوهش می‌کند تا محصولی تولید کند که با فرهنگ مخاطب آن سازگار باشد و  بتواند ارتباطی موثر برقرار کند.

محسن حموله در گفت وگو با آتیه‌آنلاین در پاسخ به تاثیراسباب بازی ها بر کودکان گفت: با توجه به اینکه اسباب‌بازی و سرگرمی ها و تاثیر آنها در رشد فکری و تربیتی کودکان و نوجوانان موضوعی غیرقابل انکار است؛ بنابراین در کشور  باید در خصوص طراحی اسباب بازی برای تمام گروه های سنی اهتمام بیشتری صورت گیرد و اگر هریک از نهادها و سازمان‌های متولی حوزه فرهنگ و آموزش نقش و تاثیر خود را در حوزه اسباب بازی مدنظر داشته باشند و بر اساس آن حرکت کنند؛ در آینده شاهد اثرگذاری بیشتر و باکیفیت‌تر این سازمان ها در حوزه تربیت کودکان خواهیم بود.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای‌کانون تاکید کرد: تمام والدین و گروه‌های مرجع و دست اندرکاران امور کودکان و نوجوانان باید نسبت به این موضوع و اهمیت آن توجه ویژه داشته باشند و اسباب‌بازی را به عنوان یک کالای فرهنگی که نیاز اساسی در جهت رشد کودکان و نه به عنوان یک کالای لوکس و تجملاتی و... است، قلمداد کنند.

حموله بیان کرد: کانون در این زمینه نگاه حمایت از تولید اسباب بازی و الگوسازی را دنبال می‌کند، اسباب‌بازی و سرگرمی‌هایی‌در کانون تولید می‌شوند که متناسب برای کودک و نوجوان است و در همین راستا برای گروه‌های سنی مختلف عروسک، انواع سازه‌ها، بازی‌های رایانه‌ای، سرگرمی‌های مهره و صفحه، جورچین، کارت‌بازی و کتاب سرگرمی از خانواده اسباب‌بازی‌ها را تولید کرده‌ایم و تاکید می کنم که کانون در تولیدات سرگرمی نگاه ویژه‌ای به پیوست فرهنگی محصولات نیز دارد.  

وی با اشاره به نگاه حمایتی و الگوسازی کانون تاکید کرد: کانون بیش از 300محصول در حوزه سرگرمی و بازی‌های رایانه ای تولید کرده است و از آنجا که کانون مراکز فرهنگی هنری در سراسر کشور دارد به منظور پایدارسازی اعضا کودک و نوجوان خود باید تولید محتوا کند و به همین سبب کتاب، فیلم، تاتر و سرگرمی را در حوزه تولید وارد کرده است و این فرصت بسیار خوبی است تا ما از نظرات مخاطبان خود آگاه باشیم.

حموله تاکید کرد: کانون طرح های مختلفی متناسب محیط و سال برنامه‌ریزی می کند و ایجاد میزبازی های ایرانی در مراکز و یا تولید بازی های آموزشی و کمک درمانی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را در دست اجرا و اقدام دارد و آمادگی دارد که از تولیدات و بازی‌های تولیدکنندگان در مراکز خود بهره‌مند شود.

کد خبر: 40767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =