هلال‌احمر برای افزایش مراکز تزریق واکسن آمادگی دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر آمادگی این جمعیت برای افزایش مرکز واکسیناسیون درصورت گسترش اومیکرون تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند در بازدید از مرکز واکسیناسیون مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در امر واکسیناسیون مراجعان مشارکت کرده و بر لزوم تسریع واکسیناسیون با هدف پیشگیری از شیوع پیک ششم کرونا در کشور تاکید کرد.

وی ضمن مشارکت در امر تزریق واکسن به هموطنان در مرکز واکسیناسیون مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، به فعالیت ۱۴۵ مرکز واکسیناسیون این جمعیت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در صورت گسترش سویه اومیکرون، هلال‌احمر برای افزایش مراکز تزریق واکسن آمادگی دارد.

کولیوند ادامه داد: از مجموع ۱۴۵ مرکز فعال تزریق واکسن تا امروز، ۱۲۴ مرکز با مشارکت هلال احمر و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور مدیریت می‌شود و ۲۱ مرکز نیز به صورت مستقل توسط هلال احمر راه‌اندازی شده و تنها با استفاده از داوطلبان این جمعیت، خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از داروخانه مرکزی این جمعیت در مجتمع دارویی درمانی هلال نیز بازدید و با مراجعان به این داروخانه گفت‌وگو کرد.

کولیوند برای افزایش کیفی و کمّی خدمات داروخانه و رفاه حال مراجعان و بیماران در این داروخانه، دستور داد تا فضای فیزیکی داروخانه در سریع‌ترین زمان ممکن، توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۲۴ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۸۸ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۵۵ دُز رسیده است.

کد خبر: 40917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =