به سهمیه المپیک پاریس و مدال جهانی فکر می‌کنم

دختر وزنه‌بردار ملی پوش ایران اظهار داشت: هدف من برای آینده ورزشی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ و همچنین رسیدن به مدال جهانی است.

فاطمه یوسفی؛ در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره نخستین حضورش در مسابقات وزنه برداری زنان جهان اظهار داشت: این اولین بار بود که در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کردم و وزنه می‌زدم و باید بگویم با توجه به اینکه اولین تجربه من به شمار می‌رفت، تجربه خوب و موثری بود. من فرصت این را پیدا کرده بودم که در کنار بهترین وزنه‌برداران جهان وزنه بزنم و این برای من کوله‌باری از تجربه‌های مفید را به همراه داشت. آن طور که به نظر می‌رسد کادر فنی و کارشناسان نیز از عملکرد من رضایت داشتند.  

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با رقابت‌های قهرمانی آسیا که چند ماه پیش بود، ۱۱ کیلوگرم افزایش رکورد داشته است، ادامه داد: در مدت اخیر و پیش از اعزام به این مسابقات تمرینات بسیار فشرده‌ای داشتیم. سختی‌های زیادی متحمل شدیم اما در نهایت نتیجه خوبی حاصل شد. باید بگویم که خودم از نتیجه‌ای که گرفتم، خیلی راضی‌ام؛ چراکه این مسابقات تازه دومین تجربه بین‌المللی من بود.

یوسفی در خصوص عملکرد سایرین در تیم وزنه برداری گفت: در میان هم تیمی‌هایم که در این مسابقات حضور داشتند الهام حسینی و یکتا جمالی عالی بودند و رکوردهای شخصی‌شان را ارتقا دادند. از کادر فنی تیم ملی ممنونم که این‌قدر با برنامه جلو رفتند تا همه بتوانیم رکودهایمان را بشکنیم. این برای وزنه برداری زنان ایران که فعالیت حرفه‌ای آن عمر چندان طولانی‌ای ندارد یک موفقیت به شمار می‌رود و می‌تواند در ادامه به رشد و پیشرفت هر چه بیشتر وزنه برداری زنان کمک کند.  

این دختر ملی‌پوش در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به کسب مدال جهانی دارد، خاطر نشان کرد: به هر حال این موضوع چندان دور از دسترس نیست و هدف هر ورزشکاری درخشیدن در سطح قاره و در سطح جهان است. برای من نیز این یک هدف به شمار می‌رود. البته من برای اینکه به سطح جهانی برسم، باید ۲۰ کیلوگرم به رکوردم اضافه کنم. در تاشکند هم توانایی این را داشتم که وزنه‌های بیشتری را بزنم اما تصمیم کادر فنی این بود که کمتر از رکوردهای تمرینم ‌بزنم. من در تمرینات در یک‌ضرب، 100 کیلوگرم و در دوضرب هم ۱۳۰ کیلوگرم را زده بودم. با شرایطی که از خودم می‌بینم، مطمئنم که به‌زودی روی سکوی جهانی می‌روم.

یوسفی با اشاره به اظهار نظر دبیر کل فدراسیون وزنه‌برداری درباره عملکردش گفت: او بعد از روی تخته رفتن و وزنه زدن من، به من گفت تو به احتمال زیاد یکی از المپین‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستی. این صحبت واقعا من را امیدوار کرد و انگیزه‌ام چند برابر شد. پس اصلا بعید و دور از ذهن نیست که بتوانم به زودی در سطح جهان به مدال برسم و برای رسیدن به المپیک نیز تمام تلاشم را به کار ببرم. من نیاز دارم که با برنامه ریزی پیش بروم و همانند یک ورزشکار حرفه ای زندگی کنم. وزنه برداری زنان ایران سرشار از استعداد است و شک نداشته باشید خیلی زود در جهان در زمره برترین‌ها خواهیم بود. به‌هرحال وزنه‌برداری نوپاست و نیاز به توجه دارد.

کد خبر: 40974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =