استفاده از ظرفیت‌های ملی در آموزش روستایی و عشایری

معاون آموزش سازمان آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جریان نشست ستاد آموزش‌های فنی و حرفه ای روستایی و عشایری، ضمن اشاره به ضرورت تشکیل این ستاد گفت: باید از ظرفیت‌های ملی برای افزایش سهم آموزش‌های روستایی و عشایری استفاده کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، نخستین جلسه ستاد آموزش‌های فنی و حرفه ای روستایی و عشایری امروز(دوشنبه) با "حضور محمدرضا شاه ‌پسند" معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

این نشست با هدف توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای در مناطق روستایی و عشایری از طریق هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های موثر به منظور توسعه اشتغال پایدار در محل سازمان برگزار شد.

در این نشست، شاه‌ پسند ضمن اشاره به ضرورت تشکیل این ستاد گفت: باید از ظرفیت‌های ملی برای افزایش سهم آموزش‌های روستایی و عشایری استفاده کنیم.

وی افزود: ۲۸ درصد از جمعیت کشور در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند وانتظار داریم با برنامه‌ای بلندمدت آموزش‌های روستایی به میزان قابل قبول برسد.

شاه پسند، همچنین گفت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال‌پذیر است و با این رویکرد آموزش‌های مهارتی به اشتغال منجر می شود.

 وی گفت: رویکردها با توجه به نیاز بازار کار و جامعه مخاطبان باید تعیین شود و اینکه در هر منطقه با توجه به ویژگی‌های آن منطقه، به چه شغلی نیاز داریم یک ضرورت است که باید به آن توجه کنیم.

لازم به ذکر است، در ابتدای جلسه گزارشی از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حر فه ای کشور و راهکارهای همکاری متقابل در امر توسعه روستایی ارائه شد.

در این نشست که با حضور نماینده‌هایی از؛ معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌ جمهوری، سازمان امور عشایر ایران، سازمان بسیج سازندگی کشور، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مدیران کل حوزه معاونت آموزش سازمان برگزار شد، تعدادی از اعضای جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر: 41211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =