آخرین تلاش‌های ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان آخرین تلاش ها برای تغییر در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ماه گذشته، با گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره در کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از پولتیکو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) میزبان چند قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در کاخ سفید با هدف بحث بر سر تلاشی نهایتا بی‌نتیجه برای بلوکه کردن تایید پیروزی «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب در انتخابات ماه نوامبر از سوی کنگره بود.

‌این نشست خودداری دونالد ترامپ در پذیرفتن واقعیت شکستش و تمایل او برای در پیش گرفتن تلاش‌های غیردموکراتیک به منظور لغو کردن اراده اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی را برجسته می‌سازد.

جو بایدن قرار است در ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کند.

در حالی که دیگر هیچ گزینه قانونی معتبری باقی نمانده و کالج الکترال آمریکا هم اوایل ماه جاری میلادی پیروزی جو بایدن را تایید کرده است، توجه ترامپ جلب ششم ژانویه می شود. این زمانی است که کنگره در شمارش آرای الکترال  که بایدن با نتیجه ۳۰۶ به ۲۳۲ در آن پیروز شد شرکت می‌کند.

این شمارش که طبق قانون اساسی آمریکا الزامی است، عموما حالت فرمالیته دارد. اما اعضا می‌توانند از این رخداد به منظور اعتراض به آرای یک ایالت استفاده کنند.

«مو بروکس»، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا گفت‌ که روز دوشنبه با حدود ۱۲ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که خواستار به چالش کشیدن نتایج هستند، سازماندهی یک جلسه را داشته‌اند.

بروکس گفت: «دونالد ترامپ بسیار حامی تلاش ما است.»

در حالی که دموکرات‌ها اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند و چند سناتور جمهوری‌خواه نیز پیروزی بایدن را تایید کرده‌اند، تقریبا مسلم است که هر تلاشی برای بلوکه کردن تایید انتخابات از سوی کنگره شکست می‌خورد.

ناگفته نماند که «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنای آمریکا به اعضایش در خصوص اتخاذ چنین گامی هشدار داده است.

کد خبر: 4156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =