صدور اسناد اراضی ملی باید تسهیل شود

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تعیین تکلیف اراضی ملی تاکید کرد و گفت: باید روند صدور اسناد اراضی تثبیت، تسهیل و این اقدام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن بابایی روز سه شنبه در نشست با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث کاداستر باید سریعا در سطح کشور تعیین تکلیف شود، ادامه داد: باید هرگونه قصور در اجرای این قانون به مراجع نظارتی و مسئولان مربوطه اطلاع داده شود.
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن بیان اینکه صدور سند برای یک میلیون هکتار سند اقدام بسیار خوبی بوده است، تاکید کرد: با اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی، تجربیات و موفقیت های بسیار خوبی در سطح کشور حاصل شده و این طرح نهایتا" تا دو ماه آینده در سطح کشور به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه جوان گرایی را از اولویت های این سازمان در مسیر تحول و تعالی دانست و گفت:در به کارگیری مدیران در سطوح مختلف تبعیض جنسیتی قائل نخواهیم شد و افراد جوانی که پاکدست و متخصص هستند می توانند در آینده سازمان در رده های مدیریتی قرار گیرند و تحول آفرین باشند.

بابایی بر بهره گیری از نخبگان و ظرفیت های علمی تاکید کرد و افزود: ثبت اسناد باید در سال های آینده و در بازه های زمانی میان مدت و بلند از مدیران خلاق، خوشفکر و آشنای کامل به فناوری بهره مند باشد تا بتوانند با دانش خود تحول ایجاد کنند.
وی بیان کرد: در گذشته اقدامات سازمان ثبت اسناد به شکل سنتی انجام می شد و ضمن خستگی کارکنان، نارضایتی مردم بسیار بود؛ در سال های اخیر با وجود تجربه پیشکسوتان، جوانانی با دانش دانشگاهی وارد مجموعه های ثبتی شده اند که با مدارک عالی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استان کرمان را استانی پیشرو در ارائه خدمات ثبتی برشمرد و ادامه داد: در سند تحول قوه قضاییه، بخش های مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب برنامه عملیاتی مشخص شده است و برای تحقق تعالی باید مترقی فکر و عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی علمی در موضوعات ثبتی از ضروریات سرعت بخشی به حرکت در مسیر ثبت نوین است، تاکید کرد: بازرسی ها باید با قوت در دستور کار قرار گیرد زیرا نظارت و بازرسی باعث تقویت عملکردها و توسعه سلامت اداری خواهد شد.
معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تلاش های لازم به منظور بهبود وضعیت معیشتی و رفاهیات کارکنان سازمان در دست پیگیری است.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار سلیمانی، از این شهید گرانقدر به عنوان فخر جهان اسلام یاد کرد و گفت: مایه مباهات است که از استان کرمان سردار سلیمانی رشد کرده و مایه خدمات گسترده برای جهان اسلام بوده است.

کد خبر: 42440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =