بیمه شدن ورزشکاران، سبب امنیت خاطر آن‌ها می‌شود

عضو تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران، اظهار داشت: اگر ورزشکاران بیمه داشته باشند، با امنیت خاطر نسبت به آینده خود، ورزش می‌کنند.

شیما صفایی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، به وضعیت فعلی اردوهای تیم ملی تنیس روی میز اشاره کرد و گفت: دختران تنیس روی میز مسابقات مهمی را سال آینده پیش رو دارند و به همین دلیل در حال حاضر در اردوها حضور داریم و خود را برای مسابقاتی که قرار است سال آینده اعزام شویم، آماده می‌کنیم. این نهمین مرحله اردوی تنیس روی میز است که پس از بهتر شدن اوضاع کرونا از مدتی قبل آغاز شده است و قرار است تا زمان اعزام پیوسته و در فواصل زمانی کوتاه ادامه داشته باشد.

صفایی ادامه داد: آخرین مسابقاتی که دختران تنیس روی میز به آن اعزام شدند قهرمانی آسیا در قطر بود که خوشبختانه توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز زنان ایران، به مرحله یک هشتم صعود کنیم. مسابقات قطر تجربه بسیار خوبی برای ما به شمار می‌رفت که این تجارب در آینده به تک تک نفرات تیم ملی کمک خواهد کرد.  

ملی‌پوش ۱۹ ساله تنیس روی میز زنان ایران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون در این مدت اخیر هوای ملی پوشان را داشته است و تمام تلاش خود را به کار گرفته که بتوانیم به طور منظم اردوهای خود را پشت سر بگذاریم و همواره در شرایط مسابقه قرار داشته باشیم. اهمیت مسابقاتی که پیش روی ماست هم از لحاظ رنکینگ هم از لحاظ ارتقا سطح فنی نفرات کاملا مشخص است و به همین دلیل فدراسیون تمرکز خود را گذاشته است تا بتوانیم دست پر از نبردهای پیش رو بازگردیم. البته باید این را هم تاکید کنم که حریفان ما در قاره آسیا، بهترین‌های جهان هستند و رسیدن به سطح اول آسیا کار بسیار سخت، دشوار و زمان‌بری است چرا که با تیم‌ها و تنیسورهای آسیای شرقی که برترین‌های جهان و المپیک هستند به سختی می‌توان رقابت کرد.  

صفایی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه همزمان که در اردوهای تیم ملی حضور دارد، به تحصیل نیز مشغول است، گفت: من در حال حاضر در مقطع دبیرستان هستم و باید خود را برای آزمون کنکور آماده کنم. البته این خیلی دشوار است که هم در تحصیل موفق بشی و هم بتوانی حرفه‌ای ورزش کنی چرا که تمرکز بر ورزش حرفه‌ای زمان زیادی نیاز دارد و این کار را سخت می‌کند. البته ما ورزشکاران تحصیل‌کرده زیادی داریم و من هم تصمیم دارم حتما درسم را تا مقاطع بالا ادامه دهم.  

وی افزود: مشکل بزرگی که به نوعی دغدغه بسیاری از ورزشکاران هم به شمار می‌رود، مسئله بیمه است. اگر ترتیبی داده شود که ورزشکاران بتوانند تحت پوشش بیمه باشند، با امنیت خاطر بیشتری ورزش می‌کنند و نگرانی از آینده و روزهایی که دیگر توان بدنی کافی برای ورزش کردن وجود ندارد از بین می‌رود. امیدوارم فدراسیون، وزارت ورزش و دیگر مسئولان کشور برای این موضوع راهکاری پیدا کنند و این مسئله حل شود.

کد خبر: 42880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =