احتمال پایان ناکامی «جواد عزتی» در جشنواره فیلم فجر ۴۰

جواد عزتی بازیگر مطرح این روزهای سینما، تلویزیون و نمایش خانگی با وجود تمام موفقیت خود در جذب مخاطب و همچنین جذب گیشه از جمله بازیگرانی است که همچنان در حسرت به دست آوردن سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر است. 

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از میزان، چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شورعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت. 

با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینماها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت. 

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی، مرتضی علی عباس میرزایی، مسعود کیمیایی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.  

با اعلام رسمی آثار منتخب باری حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر حال باید منتظر برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور ماند تا ببینیم کدام کارگردان و آثار می توانند به عنوان شگفتی سازان جشنواره فیلم فجر معرفی شوند. 

جواد عزتی بازیگر مطرح این روزهای سینما، تلویزیون و نمایش خانگی با وجود تمام موفقیت خود در جذب مخاطب و همچنین جذب گیشه از جمله بازیگرانی است که همچنان در حسرت به دست آوردن سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر است. 

عزتی تاکنون سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده اما هیچگاه این جایزه را به خانه نبرده است، وی برای فیلم‌های ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز-رد خون و آتابای نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده اما هنوز در کسب نهایی این جایزه ناکام مانده است. 

وی امسال بار دیگر با «محمدحسین مهدویان» همکاری داشته و با نقشی بسیار متفاوت راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر شده است، فیلم سینمایی «مرد بازنده» فیلمی است که در آن عزتی نقش مردی بزرگتر از سن و سال خود را بازی می‌کند و باید دید ایفای این نقش می تواند به موفقیت این بازیگر معروف ختم شود یا خیر. 

در خلاصه داستان فیلم سینمایی مرد بازنده آمده است: احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پر مسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عزتی همواره سابقه همکاری موفقیت آمیزی با مهدویان داشته است، وی برای دو فیلم ماجرای نیمروز یک و دو نامزد سیمرغ بلورین جشنواره شده و همچنی با ایفای نقش در سریال «زخم کاری» توانسته تا بار دیگر نقشی متفاوت را از خود به یادگار بگذارد.

عزتی در فیلم سینمایی «مرد بازنده» با بازیگرانی همچون بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، رعنا آزادی ور، مهدی زمین پرداز و مجید نوروزی همبازی شده است. 

او از سال ۱۳۷۵ به‌صورت حرفه ای وارد دنیای بازیگری شده‌است. عزتی ابتدا در تئاتر فعالیتش را شروع و سپس در سال ۱۳۸۱ اولین کار تلویزیونی‌اش را بازی کرده‌است.

وی در مجموعه‌های مثل هیچ‌کس، کمربندها را ببندیم، سه دونگ، سه دونگ، مرد هزارچهره، چاردیواری، لطفاً دور نزنیم، دست بالای دست، و دردسرهای عظیم ایفای نقش کرده‌است. او در سریال‌های باغ مظفر، قهوه تلخ و دردسرهای عظیم ۲ و همچنین سینمایی آینه بغل نیز حضور داشت که با همسرش مه‌لقا باقری هم‌بازی بودند.

فیلم آینه بغل به کارگردانی منوچهر هادی محصول سال ۱۳۹۶ که جواد عزتی یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌است، در سه روز اول فروش خود توانست به فروش یک میلیارد و دویست میلیون تومانی دست یابد و رکورد فیلم‌های فروشنده و ساعت ۵ عصر را بشکند و این اتفاق در کنار فروش فیلم اکسیدان، عزتی را تبدیل به پرفروش‌ترین بازیگر سال ۱۳۹۶ ایران کرد.

همچنین برای اولین بار، استعداد بازیگری ساعد سهیلی توسط جواد عزتی (به عنوان بازیگردان) کشف شد و وی نخستین کار حرفه‌ای خود را به واسطهٔ جواد عزتی با فیلم تلویزیونی «میان ماندن و رفتن» شروع کرد.

کد خبر: 44168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =