دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان با امام جمعه اهل سنت زاهدان

حمید ابراهیمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان صبح امروز به اتفاق رئیس خانه کارگر و دبیر کانون کارفرمایان استان با هدف تعامل با مسولان استان با شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حمید ابراهیمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تامین اجتماعی در استان بیان نمودند در حال حاضر تعداد ۲۱۳ هزار نفر بیمه شده اصلی و تعداد ۱۸ هزار نفر مستمری بگیر که در مجمع با افراد تبعی ۸۰۰ هزار نفر می باشند تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان هستند که ۲۸ درصد جمعیت استان را شامل می شوند. و این تعداد بیمه شده از ۱۴ شعبه اصلی، ۹ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری در سطح استان خدمات دریافت می نمایند

وی در ادامه به تشریح خدمات غیرحضوری سازمان در طرح ۳۰۷۰ پرداخته و نسبت به استفاده گسترده مخاطبین سازمان در استان علی الخصوص بیمه شدگان طلاب و روحانیون حوزه علمیه مسجد مکی زاهدان از خدمات غیر حضوری سازمان در سامانه es.tamin.ir  تاکید کردند و خواستار تعامل و همکاری بین حوزه علمیه مسجد مکی با اداره کل تامین اجتماعی استان شدند.

حسینعلی اکبری دبیر خانه کارگر استان ضمن تشریح وضعیت معیشت جامعه کارگری که با توجه به شرایط کنونی جامعه وضعیت نابسامانی دارند و در اکثر حوزه های کارگری پرداخت حقوق و دستمزد با تاخیر انجام می پذیرد از امام جمعه مسجد مکی درخواست کردند نسبت به پیگیری وضعیت معیشت این قشر عزیز در نشست با مسئولین اجرایی استان همت ویژه ای بگمارند.

علیرضا شیبک دبیر کانون کارفرمایان استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بسیاری از کارگاههای بزرگ در شهرک صنعتی با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند و تعدادی زیادی نیز در حال حاضر اعلام ورشکستگی نمودند خواستار پیگیری به جد مسئولان استان در خصوص مشکلات این کارگاه ها شدند تا بدینوسیله شاهد کاهش فشارهای اقتصادی بر جامعه کارگری استان باشیم.

شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور آقای ابراهیمی و هیات همراه، از انتصاب ایشان با توجه به اینکه وی از بدنه خود سازمان هستند و درد مردم استان را از نزدیک لمس نمودند ابراز خرسندی کردند و برای ایشان آرزوی توفیق خدمت به هم استانی های عزیز را نمودند. و از خدمات غیرحضوری سازمان به عنوان گام مهمی در جهت توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از تردد مخاطبین سازمان با توجه به شیوع بیماری کرونا به شعب سازمان تأمین اجتماعی یاد کردند.

کد خبر: 4423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =