مادرخوب رفتار نادرست فرزندش را لاپوشانی نمی‌کند

یک مربی روش مونته سوری در آموزش کودکان پیش دبستانی گفت: مادرخوب کسی است که اجازه می‌دهد فرزندش احساسات مختلف را تجربه کند وآنها را سرکوب نمی‌کند.

هانیه هاشمیان  در گفت وگو با آتیه‌آنلاین عنوان کرد: مادرخوب به خودش می‌رسد و سعی می‌کند روحیه و جسمش را سالم نگه دارد و فشار بیش اندازه بر خود متحمل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مادران باید همراه و حامی کودک شان باشند، افزود: مادران حتی در عین پذیرش اختلاف ها، وارد دنیای کودکی شوند و با آنها همدل و هم بازی شوند.

هاشمیان بر ضرورت ابراز عشق و محبت مادر به فرزندانشان تاکید کرد و بیان کرد: ماران باید اجازه دهند فرزندشان احساسات مختلف را نه تنها سرکوب نکنند بلکه آنها را تجربه کنند و نه تنها خشمش را سرکوب و پنهان نکند بلکه با ابراز ناراحتی و یا عصبانیتش تلاش کند که روش‌های درست کنترل خشم نیز  ضمن بکارگیری به فرزندشان آن مهارت ها را آموزش دهد.

این مربی آموزش کودک با روش مونته سوری معتقد است که مادرخوب نیاز و توقعش را مطرح می‌کند و در مقابل شنوای نیاز و توقع فرزندش است.   

هاشمیان عنوان کرد: مادر خوب مادری سختگیر است که در عین عشق ورزی نسبت به فرزند و به رسمیت شناختن استقلال او، حد و مرز و قوانین برای او تعیین می‌کند و در اجرای آنها نیز سختگیری می‌کند.

وی گفت: مادران نباید بیش از اندازه مراقب فرزندانشان باشند بلکه باید اجازه دهند بچه مستقل عمل کند حتی اگر اشتباه کند و ضربه ببیند اجازه‌ تجربه شکست و  احساس منفی و به هدف نرسیدن را به فرزند می‌دهد. مادرخوب اجازه می‌دهد فرزندش نتیجه‌ انتخاب های نادرستش  را ببیند و لاپوشانی نمی‌کند.

این مربی آموزش کودکان پیش دبستانی تاکید کرد: مادر خوب خودش را دوست دارد و دوست داشتن را به فرزندش می آموزد و در حد معقول و متناسب با سن کودک، به او حق انتخاب می‌دهد.  

کد خبر: 44330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =