جزئیات نشست کمیسیون قضایی مجلس با معاون پیش‌گیری رئیس قوه‌قضاییه

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: معاون جرم پیش‌گیری از جرم قوه‌قضاییه عنوان کرد که شاهد گسترش قابل توجه بزه‌های اجتماعی بزه در سطح جامعه هستیم که این مسئله نتیجه افزایش بیکاری و اختلاف طبقاتی در کشور است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز آقای جهانگیر معاون پیش‌گیری از جرم قوه قضاییه با حضور در کمیسیون گزارشی از وضعیت بزه‌ها در سطح جامعه ارائه کرد.

وی افزود: گزارش آقای جهانگیر از وضعیت بزه‌های اجتماعی در سطح کشور نگران‌کننده و نشان‌دهنده  افزایش قابل توجه آن در سطح کشور بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این گزارش آمده بود که بسترسازی فضای مجازی زمینه‌ساز رشد بزه‌ها در سطح جامعه است و از جمله دلایل این بزه‌ها را می‌توان افزایش بیکاری، فاصله طبقاتی، شکاف اجتماعی، مشکلات معیشتی، مشکل ازدواج و گرانی مسکن ذکر کرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از جمله بزه‌ها و جرائمی که در این گزارش عنوان شده بود که رشد قابل توجه داشته سرقت، مسائلی که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح است، دختران فراری و ... می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که این ارتباطات بین معاونت پیش‌گیری از جرم قضاییه و کمیسیون قضایی مجلس استمرار داشته باشد و گزارشات مربوط به بزه‌های اجتماعی مورد رسیدگی قرار گیرد و در مواردی که مشکل قانونی وجود دارد با گذراندن قانون نسبت به پیش‌گیری از جرم اقدام کنیم.

کد خبر: 44828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =